FANDOM

Bartholomew Kuma
Kumafull
İstatistikler
Japonca Adı: バーソロミュー・くま
Söylenişi: Bāsoromyū Kuma
Türkçe Adı: Bartholomew Kuma
Grubu: Shichibukai
Statüsü: Shichibukai
Lakap: "Tiran" (Zorba) (暴君, Boukun); "Pacifista" (パシフィスタ, Pashifisuta): PX-0
Japon Ses Aktörü: Hideyuki Hori
Kelle Ödülü: - style="font-size:0.83em;" Ödül: Önceki 296,000,000Beli-2
Şeytan Meyvesi
Japonca Adı: {{{mjad}}}
Anlamı: {{{anlam}}}
Türü: {{{mtipi}}}

Bartholomew Kuma (バーソロミュー・くま, Bāsoromyū Kuma) ilk kez Donquixote Doflamingo ile Mariejois'teki toplantıya katıldığı sırada görülen Shichibukai'dir. Toplantıya Doflamingo ve Mihawk ile birlikte katılmıştır. Shichibukai olmadan önceki ödülü 296,000,000Beli-2'ydi ve çok acımasız bir korsan olduğu için ona "Tiran" deniyordu.

Görünüm

Kuma çok iri yapılı bir adamdır (5 mt. boyunda (Shichibukai Gecko Moria ile aynı)) ve elinde her zaman Bible(İncil) adlı bir kitap taşımaktadır. Birkaç farklılık dışında görünüşü tıpkı bir ayıyı andırmaktadır; gözlerinde bir çift gözlüğü veya lensi andıran camlar vardır ve animede gözbebeği bazen kırmızı renkte parlımıştır. Şapkasında iki yuvarlak kulak bulunmakta, pantolonda kahverengi noktalar bulunmaktadır. Ceketinde büyük, beyaz renkte hedef sembolüne veya başka bir deyişle eski bir hristiyan sembolüne, "Chi Rho" ya benzemektedir ve ceketin alt kısmında patiye benzer desenler bulunmaktadır.

Kişilik

Heybetli vücudu ve kötü şanına rağmen, Kuma çok sakin ve sessiz bir insandır.Hal ve davranışlarından diğer Shichibukai'den daha yardımsever bir karakter olduğu da çıkarılabilir. Hasır Şapka Korsanları'nı öldürmeyip Kizaru'nun elinden kurtarması buna örnek olarak gösterilebilir.

Dünya Hükümeti'nin emirlerini uygulamasına rağmen üstlerinin "iyi" ve "kötü" dedikleri şeylere inanmıyor. Bunun yerine mümkün olduğunca kendi idealleri ("Dürüst Adalet” olarak tanımlanan) uğrana gayret edip bunu korumak için mücadele ediyor. Crocodile'ın yenilgisinden sonra açık kalan pozisyona hükümetin Shichibukai olarak Karasakal'ı seçmesini kötü bir kara olarak görüyor.

Ancak Kuma Denizciler'e sadakat göstermemektedir. Bu Shabondy Takımadalar Bölgesi Arkı sırasında Amiral Kizaru'nun sorduğu soruyu reddetmesiyle açıklanabilir. Dorudan bir emir olamdan Denizciler'e yardım etmemektedir ve Thriller Bark'taki olay hakkında yalan söylemekte terddüt etmemektedir.

Konuştuğu zaman cümlelerinde "hedef" kelimesini sıkça kullanır. Ayrıca Şeytan Meyvesi gücünü kullanmadan önce kurbanına "Bir yolculuğa çıkmak istersen nereye gitmek istersin?" sorusunu her zaman sorar.

Hâlâ Kuma'yla ilgili birçok gizem bulunmaktadır. "Pacifista" dönüştürülmesi hakkındaki neden hâlâ bilinmemektedir. Ayrıca Shabondy Takımadalar Bölgesi'ndeki dövüşte Silvers Rayleigh'in kulağına fısıldadığı mesaj henüz bilinmemektedir ve bu eski korsan, Kuma'nın söylediği  "Ben devrimci ordusunda subayım,onları korumak için yaptım" dır ve Silvers Rayleigh buna inanmamıştır.

Bir daha birbirimizle görüşmeyeceğiz... Hoşçakal.

— Pacifista projesi tamamlanmadan önce Kuma'nın Luffy'e olan son sözleri.

Kuma yıllar önce Pacifista projesine katılmak için gönüllü oldu. Modifikasyonu adım adım ve belirli aralıklarla yapıld ve son olarak kafası modifiye edildi. Bununla birlikte modifikasyonu tamamlandı ve bunun sonucu olarak özgür iradesini ve kişiliğini kaybetti. Doflamingo'ya göre "Tiran Kuma" artık "ölü" ydü. Kuma insanlığını bile bile bir zamanlar nefret ettiği hükümetin eline bıraktı.

İlişkileri

Dünya Hükümeti

Diğer Shichibukai'lerin aksine Kuma Dünya Hükümeti'ne çok sağdıktır. Bu yüzden hükümet Kuma'ya değer vermektedir. Moria bunu kabul ediyor, bu bağlılık yüzünden Kuma onun için diğer Shichibukai'lerden daha fazla endişeleniyor. Aslinda Kuma hükümetten nefret ediyordu. Fakat bilinmeyen bazı nedenlerden ötürü hükümetle bir anlaşma yaptı ve şu anki duruma geldi..

Deniz Kuvvetleri

Bizim (Shichibukai'lerin) Denizcilerle hükümetin direkt etkisi olmadan işbirliği yapma yükümlülüğümüz yok... Sorun cevapsız kalmalı.

— Kuma'nın Kizaru'nun isteğini reddi.

Kuma Dünya Hükümeti'nin direk bir emri olmadan Denizciler'in emrini dinlemiyor ve bunu reddedebiliyor. Sadece hükümet tarafından emir verlildiğinde Denizcilerle birlikte çalışıyor.

Devrimciler

Kuma'nın hikayede Devrimciler'le bir geçmişi var gibi gözüküyor. Dragon ve Ivankov ile geçmişte bir tanışıklığı olduğu görülüyor. Bu ikisiyle tanışıklığı hakkında şu an çok az şey bilinmektedir. Ivankov, Kuma'nın artık tanıdığı adam olmadığınıda belirtiyor. Artık bilinmeyen bir neden değil Kuma'nın Pacifistaya dönüşmesi. Kuma Monkey D.Luffy nin babası olan devrimci Dragon ile birlikte çalışıyor. Kuma Dünya hükümeti ve onların planlarını takip edebilmek için önce Shichibukai olmayı kabul etti sonrada pacifista... Geçmişi örtmeye çalışan hükümete karşı doğrudan savaşmak yerine onların içinde görünmek  Kuma nın yaptığıdır. Luffy ve tayfasını Kizaru ve Sentoumrou dan kurtarması ayrıca Dragonun oğlu olduğunu bilmesi. Kuma zamanı geldiğinde gerçek yerini gösterecektir. Edward Newgate (beyaz sakal) öldüğü savaşta herkes Luffy nin Gold Roger' ın tabiatına sahip olduğunu görmüştü onu orada öldürebilirdi. Herkes onu öldürmeye çalışırken o sadece izledi.

Hasır Şapka Korsanları

İyi dostlara sahip. Oğlundan beklendiği gibi ... Dragon.

— Kuma, Thriller Bark'tan ayrılmadan önce düşünürken.

Moria yenildikten sonra Kuma Hası Şapkaları öldürmek için emir almıştır. Ancak Thriller Bark'ta bir kez hayatlarını bağışlamış, Shabondy Takım Adalar Bölgesi'nde ise onlara yardım edip Kizaru ve Sentoumaru'dan kurtarmıştır.

Thriller Bark olayından sonra kaptanını yine de izlediği için Zoro'ya saygı duymuştur. Zoro da Kumu'nın gücünü anlamış ve ona saygı duymuştur ve onun merhameti sayesinde yaşadıklarını kabul etmiştir.

Kuma, Luffy hakkında da birçok şey bilmektedir. En azından Portgas D. Ace ve Monkey D. Dragon'un kardeşi ve babası olduğunu bilmektedir. Her ikisini de devlet yoluyla öğrenmemiştir çünkü bu gerçekleri Sengoku savaşta açıklayana kadar çok az insan bilmekteydi. Kuma Luffy'i Amazon Lily'e göndermeden önce ona son kez veda etmiş ve Pacifista projesinin bitimiyle özgür iradesini kaybetmiştir.

Yetenek ve Güçler

Kuma Hasır Şapka Korsanları'nı yenilgiye uğratan birkaç kişiden biridir, ve bunu iki kez yapmıştır. Fakat tayfa her iki seferde de zayıftı ve başka bir dövüşü kaldıramayacak durumdaydı, hele de bir Shichibukai'yle (ilkinde Gecko Maria ile dövüşmüşlerdi, ikincisinde ise başta birçok denizciyle, daha sonrasında ise PX-4, Kizaru, Sentoumaru ve PX-1 ile). Fakat o da onlara kalıcı zararlar vermedi ve hayatlarını iki kez bağışladı.

Şeytan Meyvesi

Eğer bir tatile çıkacak olsan... Nereye gitmek isterdin?

— Kuma Şeytan Meyvesi güçlerini kullanmadan önce.

Kuma Nikyu Nikyu no Mi meyvesi yemiştir, bu da onu "Pati Adam" yapmıştır. Bu Şeytan Meyvesi herşeyi Süper-İnsan Hızı'nda yönünü değiştirebileceği (havayı bile) patiler vermiştir. Kuma'nın dövüş stili Suma'larınkine benzemektedir. Saldırısını çömelerek ve avuç içleri açık bir biçimde patileriyle yaptığı özel bir hava kurşunlarıyla yapmaktadır.

Ayrıca meyvenin güçleri bir şekilde ittiği nesneler gibi aynı hızda kendisini mesafe ne olursa olsun anında istediği yere gönderebilmektedir. Yürüyüşü yavaş olduğu için bunu yakın mesafede daha fazla kullanmaktadır. Bazı yerlerde bir ışınlanma biçimi olarak görülüp karıştırılmaktadır.Ayrıca meyve güçlerini kullanmak istemediği zaman takması için her zaman yanında eldiven taşır.

Pacifista Modifikasyonu

KumaC

Kuma'nın sibernetik donanımı.

Ana Metin: Pacifista

Kuma Dr. Vegapunk tarafından modifiye edilmiş (değiştirilmiş) bir sayborg'tur. Franky'den daha farklı ve daha güçlüdür. Vücudu birçok saldıraya karşı dayanıklıdır, Sanji'nin tekmeleri ve Zoro'nun çeliği bile kesen saldırısı işe yaramamıştır. Sadece omzuna bir çizik atabilmiştir. Modifikasyonları ile birlikte Dünya Hükümeti ve Denizciler'in "Pacifista" dedikleri henüz tamamlanmamış silahıdır.

Pacifista'larına suçluların listesi bulunan elektronik bir kapsam kurulmuş ve ağzına da büyük patlamalara yol açan ve çeliği bile eritebilen bir lazer rampası yerleştirilmiştir. Bu lazer gücü Kizaru'nun Pika Pika No Mi güçlerinin kopyasıdır. Her ne kadar kopyalarının avuç içlerinde de benzer silahlar olsa da, Kuma'da patileri olduğu için bu Kuma'yı diğerlerinden üstün hale getirmektedir. Kuma'nın kopyalarından diğer bir farkı da kendi iradesinin olmasıdır.

Hikaye

Geçmişi

Perona'ya göre Kuma "ölçüsüzce acımasız" denilen saldırgan ve acımasız bir korsandı. Bu yüzden ona "Tiran" Kuma deniyordu. Bir süre sonra Shichibukai oldu ve Dr. Vegapunk onu sayborg silah "Pacifista"'ya dönüştürdü.

Mariejois Toplantısı

Mihawk ve Donquixote Doflamingo gibi o da Crocodile'ın Arabasta'daki yenilgisinden sonra hükümetin zirvesi Mariejois'te yapılan toplantıya katılmıştır. Toplantıda çok az konuşmuştur.

Thriller Bark'a Geliş

Kumaonthrillerbark

Kuma'nın Thriller Bark'a Varışı

Kuma Dünya Hükümeti'nin emriyle Gecko Moria'ya Crocodile'ın yerine geçen kişi hakkında bilgi vermek için Thriller Bark'a gelmişti. Oraya vardığında Thousand Sunny'den eşya taşıyan zombilere ustalarının nerede olduğunu sordu. Fakat karşı koymayla karşılaştı ve güç kullanmak zorunda kaldı. Fakat yaprtıkları gözden kaçmadı ve Perona'ya rapor edildi. Perona Kuma'yı görünce onu tanıdı ve korkuyla gözleri oynadı.

Kuma'nın kötü şöhretine rağmen Perona, bir Shichibukai ile gölgesi için dövüşmeye kalkıştı. Kuma nereye gitmek istediğini sorup eldivenini çıkardıktan sonra Perona bir anda kayboldu. Ardından zombilerde saldırmaya çalıştılar fakat bir anda korkup kaçmaya başladılar. Kuma daha sonra Nami'yi gördü ve ona Luffy'nin abisini sordu. Cevabını aldıktan sonra ışınlandı ve Moria'yı aramaya devam etti.

Moria ve Kuma

Kuma ve Moria'nın karşılaşması

Kuma, Moria'yı Thriller Bark'taki Direk Köşkü'nün dans salonunda buldu. Birkaç formaliteden sonra Moria'ya Crocodile'ın yerine geçenin Marshall D. Teach olduğunu söyledi. Shichibukai rütbesindeki boşluğun doldurulmasını söylemesine rağmen, Moria'ya içinde bulunduğu durumun zorluğunu da anlattı. Kuma Moria'ya Hasır Şapka'ların kendi çevresinde oldukları için icabına bakmalarını da söyledi. Moria'ya bu korsanların Enies Lobby olatından sonra çok güçlendiği için Dünya Hükümeti'nin yakalanmaları konusunda alarm verdiğini açıladı. Kesin bir emir verilmemesine rağmen Moria'ya yardım teklifinde bulundu. Moria Kuma'nın yardım teklifini kızgınlıkla reddetti ve ona arkasına yaslanıp Hasır Şapka Korsanları'nı nasıl yendiğini izlemesini söyledi.

Dev Yaratığın Dövüşü

180px-Nikyu

Patilerle saldırı

Ancak Moria'nın kibrine rağmen Kuma, Moria'nın Luffy tarafından yenildiğine şahit oldu. Dövüşten sonra Dünya Hükümeti'ne rapor verdi. Moria'nın yenilgisi hakkındaki korkunç söylentiler Crocodile'daki gibi dünya çapında bir kargaşaya yol açacağı için tüm Thriller Bark dahil Hasır Şapka Korsanları'nın öldürülmesi emri verildi. Emri kabul ederek önce Thriller Bark Kurbanları'na sonra da Zoro'ya saldırmıştır. Zoro'nun gücünü azaltmış, Franky ve Sanji'yi de yere yıkmıştır. Onalara bir teklif yaparak Luffy'yi öldürmesine izin verirlerse diğerlerinin yaşamasına izin vereceğini söylemiştir. Teklifini reddettiklerinde ise bir bomba yapmış ve bomba adanın bir kısmını etkiledi (animede, tüm ada etkilendi).

Zoro slashes Kuma

Zoro'nun Kuma'yı kesişi

Hasır Şapka Korsanları'nı öldürememiş olsa bile hepsini yenmeyi başarmıştır. Luffy'i tam öldürecekken Zoro ortaya çıkmış ve çaresizce Shishi Sonson (Aslanın şarkısı) ile Kuma'ya saldırmış fakat onu ikiye bölmesi gerekirken sadece omuna ufak bir çizik atabilmiştir. Kuma'nın omzunaki yara ortaya çıkınca Sayborg olduğu anlaşıldı. Franky'den fareklı olduğunu da açıkladı. Kuma, Pacifista olarak bilinen Dünya Hükümeti ve Dr. Vegapunk tarafından yapılan tamamlanmamış bir silahtır. Zoro, Luffy'ninkine karşılık kendi hayatını teklif etmiştir ve Kuma bunu kabul etmiştir. O sırada Sanji'de hayatını feda edeceğini söyledi. Zoro, Sanji'nin karnına vurup onu yoldan çekti, kendi hayatını feda etmesini Sanji'kininden daha gerekli görüyordu. Kuma Lufy'e zarar vermeceğine söz verdi, çünkü sözünü tutmazda "onuru tehlikede" olacaktı. Kuma Zoro'nun Maria ile dövüşünden aldığı acıyı gücü sayesinde dışarı çıkardı ve bunu Zoro'nun almasını istedi. Zoro acıyı kendine aktardı fakat bu onu neredeyse öldürüyordu. Kuma oradan ayrılıp geminin girşine ışınlandı. Son görüldüğünde Dragon'u düşünüyordu ve oğlunun iyi bir tayfaya sahip olduğunu.

Daha sonra Garp ve Sengoku ile toplantıdayken görüldü ve Hasır Şapka'ları yakalmadaki yetersizliği yüzünden Sengoku tarafından azarlandı.

Shabondy'de

Pacifista'yı yendikten sonra yorulan Hasır Şapka Korsanları hemen ardından Kizaru, Sentomarou ve başka bir Pacifista PX-1 ile karşılaştılar. Ancak dövüş gerçek Bartholomew Kuma tarafından yarıda kesildi. Zoro'yu gördüğünde yaşadığına şaşırdı; Zoro ise merhameti sayesinde yaşadığını Kuma'ya söyledi. Dövüş başladığında Kuma Zoro aniden yok oldu. Kuma onu Perona'yı gönderdiği adaya gönderdi.

Kuma makes Zoro vanish

Kuma Zoro'yu yokederken

Bizlerin (Shichibukailerin) hükümetin doğrudan bir ilgisi olmadan Denizci'lerle işbirliği yapmak için hiçbir yükümlülüğümüz yok... Sorun cevapsız kalacak.

— Kuma'nın Kizaru'nun isteğine cevabı.

Kizaru'nun itirazına karşı tüm Hasır Şapka Korsanları'na aynı saldırıyı uyguladı. Rayleigh'in Kizaru ile dövüştüğü sırada Kara Kral'ın yanına gelip birşeyler fısıldadı.

Son Olaylar

Görünüşe göre Kuma Shichibukai'lerin Beyazsakala karşı olan savaşa katılma çağırılarına olumlu yanıt vermiş ve daha sonra Jimbei ve Boa Hancock hariç diğer Shichibuka'lerle yemekte görülmüştür. En son Deniz Kuvvetleri Anakarargâhı'nda Juracule Mihawk, Donquixote Doflamingo, Gecko Moria ve Boa Hancock'un yanında savaşa hazır beklmektedir.

Anime ve Manga Farklılıkları

Mangada, Mariejois'teki toplantı sırasında Kuma az da olsa konuşmuştur fakat animede hiç konuşmamıştır.

Ayrıca mangada, animedekinden daha farklı renklerle çizilmiştir. Örneğn; Kuma'nın animedeki siyah ceketi mangada turuncu renkliydi. Daha sonra mangada da renklerde değişiklik olmuş, animedekine daha fazla benzetilmiştir.

Mangada ve One Piece Sınırsız Yolculuk'ta Kuma'nın patileri bir ayınınkiler gibi siyah renkteydi. Ancak animede kedilerinkine benzer pembe renkte çizilmişti.

Çeviriler

"Kuma” Japonca'da "ayı" anlamına gelmektedir ve aynı zamanda bu hayvanın lakabına sahiptir.

Notlar

  • Kuma sessiz ve elinde büyük bir Bible taşıyan biridir, Bartholomew "Kara Baronet" Robertsesinlenerek oluşturulmuştur. Dini inadı yüzünden nazik bir korsan olarak bilinirdi. Diğer Shichibukai Mihawk'ın görünüşü de bu korsana benzemektedir.
  • Seride iki sayborgdan bahsedilmiştir ve ilki Kuma'dır. Fakat Kuma'nın sayborg olduğu Franky'den daha sonra açıklanmıştır.
  • Kuma One Piece Unlimited Cruise oyunundaki karakterlerden biridir.
  • Kuma memeli bir hayvanın lakabına sahip tek Shichibukai'dir.
  • Animede, Kuma, Moria ve Chopper yürürken ses efekti verilmiş birkaç karakterden üçüdür.
  • Kuma Zoro'ya dövüşte ciddi zarar veren ikinci Shichibukai'dir. İlki Mihawk.

Büyük Dövüşleri

Bağlantılı Başlıklar

Shichibukai
Üyeler: Juracule Mihawk  • Crocodile  • Donquixote Doflamingo  • Bartholomew Kuma  • Gecko Moria  • Boa Hancock  • Jinbei  • Marshall D. Teach
Gemi(ler): Tabut Sandal  • Full  • Karasakal'ın Korsan Salı  • Thriller Bark  • Yuda Gemisi  • Sunny Korsanları'nın Gemisi
Yetenekler
Şeytan Meyveleri: Suna Suna no Mi  • Nikyu Nikyu no Mi  • Yami Yami no Mi  • Kage Kage no Mi  • Mero Mero no Mi  • Gura Gura no Mi
Dövüş Stilleri: Haki  • Balıkadam Karatesi
Bağlantılı Başlıklar
Tayfalar: Sunny Korsanları  • Barok Çalışanları  • Bellamy Korsanları  • Thriller Bark  • Karasakal Korsanları  • Kuja Korsanları  • Devimciler
Gruplar: Kızıl-Saç Korsanları  • Beyazsakal Korsanları

Also on FANDOM

Random Wiki