FANDOM

Clover
Manga - Anime

Clover Anime Infobox

İstatistikler
Japonca Adı: クローバー
Latin Harfleriyle Okunuşu: Kurōbā
Türkçe Adı: Clover
Çıkışı: Sayı 391, Bölüm 275
Yakın İlişkileri: Ohara bilginleri
İşi: Profesör ve Bilgi Ağacı bilgini
Lakabı: Profesör (博士 Hakase?)
Durum: Öldü
Doğum Günü: 8 Nisan[1]
Japonca VA: Koichi Kitamura
Funi English VA: Kent Williams

Profesör Clover, Ohara Kütüphanesi yöneticisi ve arkeolojide önde gelen bir otoriteydi. Meslektaşları ile birlikte Bilgi Ağacı'nda poneglyph çalışmaları yapan profesör ve bilgindi.

Görünüşü

Clover, yeşil saçları sağdan, soldan ve üst arkadan dışarı çıkık, üstü ise traşlı, saçları ile bıyıklarını kombine ederek yaprak görünümü vermiş yaşça büyük bir adamdır. Bu hali 4 yapraklı yoncayı anımsatmaktadır. Kırmızı ve beyaz çizgileri olan bir gömlek giyer, belinde uzun bir kayış, altında pantolon üstünde ise ceket vardır.

Kişiliği

Clover nazik ve şefkatli bir insandır. Ohara sakinleri Robin'i şeytan olarak görürken o görmemiş, ona kütüphanedeki kitapları okuma izni vermiş, tarih çalışmasını sağlamış ve onu mutlu bir şekilde arkeolog yapmıştır. Dünya Hükümeti'nin gazabından korumak adına Robin'in yasaklı olan poneglyph çalışmasına izin vermemiştir. Olvia ve Robin'i tekrar ayrılırken gördüğünde kız ve anne için gözyaşlarını tutamamıştır.

Güçleri ve Yetenekleri

Ohara bilgini olarak Profesör Clover, antik silahların yerlerini bilen, Karanlık Yüzyıl hakkındaki gerçeği keşfedebilmiş çok az insandan biriydi ve Poneglyph okuyabilme becerisine sahipti. Arkeolog olduğundan önemli ölçüde tarih bilgisine sahipti. Clover bilim alanında çok ünlü biriydi ki Silvers Rayleigh bile onu övmüştür.[2]

Geçmişi

Olvia'nın Ohara'dan ayrılması ile Robin Bilgi Ağacı etrafında takılmaya başlamıştır. Clover Robin'e kitapları okuması içinizin vermiştir.[3]

Daha sonra Robin'e resmi bir arkeolog olması için yardım etmiştir.[4] Ancak Ohara poneglyph'i hakkında çalışmasını istememiştir çünkü Nico Olvia'da olduğu gibi Robin'in de Dünya Hükümeti'nin eline geçmesini istememiştir.[5]

Ancak üzücü bir şekilde Dünya Hükümeti Ohara'nın araştırmalarından haberdar olmuş ve CP9'u harekete geçirerek olayın icabına bakmasını istemiştir. CP9 arkeologları çembere aldıkları sırada Clover, Robin'in olayla ilgisi olmadığını inandırmaya çalışmıştır ve Robin'i oradan uzaklaştırmak istemiştir. Asıl nedeni ise Clover Dünya Hükümeti ile poneglyphlerden buldukları hakkında konuşurken Robin'in burada olmamasını ve bildiklerinden dolayı hedef olmamasını istemiştir.

Geçmiş herkese aittir. Kimsenin, bahsedilmemiş tarihin bilinmesi arzusunun önüne geçip, bu arzuyu durdurmak için çalışmaya hakkı yoktur. Geçmiş ne olursa olsun, bu tarih insanoğlunun elinden biçimlendirildiği sürece tümünün sorumluluğunu almamız gerekir. Eğer gerçekleri korku duymadan anlayabilirsek, ne olursa olsun karşı önlemler almamız mümkün olur.

Clover, Dünya Hükümeti daha kurulmadan önce Antik Krallık'ın dünyaya hükmettiğini belirtmiştir. Fakat bu krallık bir gün, daha sonra Dünya Hükümeti olarak bilinecek organizasyon tarafından aniden ortadan silinmiştir. Fakat Clover tam bu krallığın adını söyleyecekken vurulmuş ve ölümcül şekilde yaralanmıştır. Sonrasında ise Buster Call başlamış, Denizciler Ohara'ya karşı saldırıya geçmişlerdir.[6] Clover, Olvia ve diğer bilginlerle beraber bu kısa zaman dilimi içerisinde geride kalarak Bilgi Ağacı'ndaki kitapları kurtarmaya ve gelecek nesillere aktarılmasını sağlamaya çalışmıştır. Sonrasında kendisi ve bilginler bu yanan ağacın içerisinde kalmışlar, Ohara'nın geri kalanı da yıkılmıştır. Ağacın yanıp düşmesinden dolayı tarihin kurtarılması umuduyla kitapları nehire atan bu bilginler yanarak can vermişlerdir. Denizciler daha sonra adada yaşayan olup olmadığını öğrenmek için arama yaparken kitapları bulmuşlar, fakat sadece rastlantı olduğunu düşünmüşlerdir.

Referanslar

  1. One Piece Blue Deep: Characters World (sayfa 54), Clover'ın doğum günü belirlenir.
  2. One Piece Manga ve Anime — Vol. 52 Sayı 507 ve Bölüm 400, Rayleigh Clover'ın dahi olduğunu söyler.
  3. One Piece Manga ve Anime — Vol. 41 Sayı 393 ve Bölüm 276, Robin'in geride kalışına dair geçmişe dönüş.
  4. One Piece Manga ve Anime — Vol. 41 Sayı 391 ve Bölüm 275, Robin testi geçtiğine dair güzel haberi alır.
  5. One Piece Manga ve Anime — Vol. 41 Sayı 392 ve Bölüm 275, Clover Robin'in Karanlık Yüzyıl hakkında çalışmasını yasaklar.
  6. One Piece Manga ve Anime — Vol. 41 Sayı 395 ve Bölüm 277, Clover Dünya Hükümeti'ne ne öğrendiğini anlatır.

Site Yönlendirmesi

[g · d · ?]
Tarih
Arkeologlar: Ohara Şeytanları (Nico Robin  •  Profesör Clover  •  Nico Olvia  •  Rint  •  Zadie  •  Roche  •  Busshiri  •  Hack  •  Gram  •  Hocha)
Yazılı Eserler: Brag Men  •  Liar Noland  •  Rainbow Mist, Ciltler 1-8 arası   •  Gazete
Önemli Figürler
Kaşifler ve Klavuzlar: Montblanc Noland  •  Fisher Tiger  •  Louis Arnote  •  Jew Wall
Korsanlar: Gol D. Roger  •  Kaido  •  Silvers Rayleigh  •  Fisher Tiger  •  Shiki  •  Captain John  •  Edward Newgate  •  Vander Decken  •  Chinjao
Denizciler: Sengoku  •  Monkey D. Garp  •  Vegapunk  •  Kong
Liderler/Kraliyet: Monkey D. Dragon  •  Calgara  •  Tom  •  Oars  •  Shirahoshi  •  Otohime
Çeşitli: Rob Lucci  •  Ryuma  •  Jigoro  •  Joy Boy  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Pantri  •  Kashigami
Karanlık Yüzyıl
Antik Silahlar: Plüton  •  Poseidon  •  Uranüs
Eserler: Poneglyph  •  Shandoria Altın Çan Zili  •  Noah
Yerler: Loguetown  •  Kralların Mezarı  •  Water 7  •  Bilgi Ağacı  •  Ohara  •  Shandora  •  Mariejois  •  Raftel  •  Deniz Ormanlığı  •  Balıkadam Bölgesi
Büyük Savaş: Dünya Hükümeti  •  Antik Krallık  •  Shandia
Diğer: D.'nin İradesi  •  Yeni Çağ  •  Seri Zaman Çizelgesi

Also on FANDOM

Random Wiki