Wikia

One Piece Wiki

Donquixote Doflamingo

692pages on
this wiki
Comments0
Donquixote Doflamingo
Manga - Anime

Donquixote Doflamingo in the anime

İstatistikler
Japonca Adı: ドンキホーテ・ドフラミンゴ
Latin Harfleriyle Okunuşu: Donkihōte Dofuramingo
Türkçe Adı: Don Quixote Doflamingo
Çıkışı: Sayı 233; Bölüm 151
Yakın İlişkileri: Donquixote Pirates; Shichibukai (former);[1] Dressrosa (former);[2] Underworld[3]
İşi: Korsan Kaptan; Dressrosa Kralı (eski);[4] Yeraltı Simsarı;[3] Dünya Soylusu (eski)[5]
İkamet: Mariejois (eski)
Spider Miles (eski)
Dressrosa (eski)
Takma Adı: "Joker" (ジョーカー Jōkā?)[6][3]
Lakabı: "Heavenly Yaksha" (天夜叉 Ten Yasha?, Viz: "Göksel Şeytan")[7]
Yaş: 39 (debut)[8]
41 (timeskip sonrası)[9]
Durum: Yaşıyor
Doğum Günü: October 23rd[10]
Uzunluğu: 305 cm (10'0")[8]
Ödül: Beli Small.png340,000,000[1]
Japonca VA: Hideyuki Tanaka;
Tomoe Hanba (young)
Funi English VA: Robert McCollum
Şeytan Meyvesi
Japonca Adı: Ito Ito no Mi
Türkçe Adı: İplik-İplik Meyvesi
Anlamı: İp; İplik
Tipi: Paramecia

Gök ejderlerinin iç halkasına mensuptur. Kardeşini ve babasını öldürmüştür. Babası gök ejderlerinin hatalarını telafi etmeye çalışan iyi kalpli biri olmasına rağmen tam bir psikopattır. Yeraltı dünyasında Joker lah ve şeytan meyvesi satmaktadır. Amacı ölümsüz olmaktır. Trafalgar Law(sonradan bir D olduğu ortaya çıktı) bir süre onun himayesinde bulunmuştur. 4 Yonkou'dan Kaido en büyük müşterisidir. Monkey D. Luffy ve Trafalgar Law ittifakı tarafından yenilmiştir.

Donquixote Doflamingo (ドンキホーテ・ドフラミンゴ, Donkihōte Dofuramingo) eski değeri 340.000.000 beri olan bir Shichibukai'dir. İlk olarak Arabasta olaylarından sonra görülmüştür. Başına neden bu kadar çok ödül koyulduğu bilinmemektedir.

Kişiliği

Orsjrdoflamingo (2).jpg

Doflamingo, Oz Jr.'ın bacağını keserken

Diğer Shichibukailer'e göre pek ciddi birisi değildir. Önemli olayları dalgaya vurmayı sever. Doflamingo dramatik bir eğilimi varmış gibi görünmeyi alışkanlık haline getirmiştir. Çünkü bir toplantıda Filo Amirali Sengoku Beyazsakal'la yapılacak olan savaştan ne kadar korktuğunu belli ederken Doflamingo bu olayı çok neşeli bir biçimde karşılamıştır. Bellamy gibi o da insanların hayallerine güler ve Yeni Çağ'ı savunur. Çok sayıda çalışanı vardır. Genelde onların fikirlerini küçümser. Gurur ve şerefe pek fazla önem vermez. Doflamingo insanlarla oyuncakmış gibi oynamayı çok sever. Kendi adamlarıda buna dahildir. İlk olarak iki denizci üyesinini birbiriyle dövüştürmüştür. Daha sonra ise kendi adamlarından Sarquiss'i Bellamy ' yi öldürmeye zorladı.Bellamy nin ağır yaralandığını gördük ama Dressrosa arc da Bellamy hala Doflamingo için çalıştığı görülmüştür. Doflamingo'nun etkin olduğu alanlar fazladır. Shabondy Takımadalar Bölgesi'ndeki açık arttırma evi onundur. Ayrıca Bellamy Korsanları'da onun emrindedir.

Hikayesi

Young Doflamingo.png

Genç Doflamingo

Crocodilevsdoflamingo (2).jpg

Crocodile vs. Doflamingo

Doflamingo, 22 yıl önce Gol D. Roger'ın idamında, Loguetown'da bulunmuştur ve birçok korsan gibi ondan feyz almıştır.

Doflamingo büyük bir korsan olduktan sonra Shichibukai teklifine evet demiştir ancak geriye bıraktığı tayfası onun emrinde korsanlığa devam etmiştir.

Doflamingo'nun ilk olarak görüldüğü yer ise Crocodile'ın Shichibukai'liğinin düşmesinden sonra yeni Shichibukai üyesini belirlemek için Denizciler ve Shichibukai arasında yapılan toplantıda Shichibukai olarak Mihawk ve Kuma ile yer almıştır. Ardından Karasakal Korsanları'nı temsilen Karasakal'ı tavsiye etmek için bu tayfanın üyesi Lafitte mekana dalmıştır ve Karasakal'dan Shichibukai olması için kendisini göstermesi istenmiştir. Bunun üzerine Karasakal ise Ace yenip Denizcilere teslim ederek Marineford Savaşı'na neden olmuştur.

Bu savaşta Doflamingo bir Shichibukai olarak etkili rol oynamıştır. Impel Down'dan kaçmayı başaran Crocodile'a kendisine katılmasını teklif etmiştir ancak teklifi reddedilince Crocodile ile savaşa tutuşmuştur. Ayrıca; Doflamingo, Ace'i kurtarmak üzere olan Oz Jr.'ın bacağını keserek onu durdurmuştur.

Yetenekleri ve Şeytan Meyvesi

Doflamingo Ito Ito No Mi meyvesini yiyerek gözle görülmeyecek kadar ince ve aynı zamanda çok keskin ipler yaratma yeteneğine sahip olmuştur.Bu iplerle insanları kontrol edebilmektedir.Genelde savaştan uzak durup gücünü kullanarak başkalarını kendi yerine savaştırır ama Oars Jr.'ın saldırısını kolaylıkla atlatıp bacağını kesmesi ve Crocodile'ın pençesini ayağıyla durdurması teke tek dövüştede ne kadar güçlü olduğunu gösterir.Ayrıca Doflamingo çok az kişide bulunan Kralın Hakisi ne sahiptir.Bu gücü Smoker ın adamlarını bayıltmak için kullanmıştır.

Başlıca Dövüşleri

- Donquixote Doflamingo, Bartholomew Kuma ve Gecko Moria vs. Oz Jr.

- Donquixote Doflamingo vs. Atmos

- Donquixote Doflamingo vs. Crocodile vs. Jozu

- Donquixote Doflamingo vs. Crocodile

- Donquixote Doflamingo ve Pacifista vs. Gecko Moria

- Donquixote Doflamingo vs. Baby 5

- Donquixote Doflamingo vs. G-5 Denizcileri

- Donquixote Doflamingo vs. Smoker

- Donquixote Doflamingo vs. Aokiji (Kuzan)

- Donquixote Doflamingo ve Issho vs. Trafalgar Law

- Donquixote Doflamingo vs. Sanji

- Donquixote Doflamingo vs. Trafalgar Law

Notlar

- Doflamingo gerçek hayatta Don Kişot'tan esinlenilerek yaratılmış bir karakterdir. Donquixote ismi ordan gelmektedir.

- Doflamingo'nun bayrağı gülen bir surat şeklindedir. İlk olarak Bellamy Korsanları'nda görülmüştür. Sahip olduğu yerlerde bu amblem mutlaka vardır.

Referanslar

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 25 Sayı 234 ve Bölüm 151, Doflamingo tanıtıldı.
  2. One Piece Manga ve Anime — Vol. 69 Sayı 682 (sayfa 4-5) ve Bölüm 608, Doflamingo'nun latin harfleriyle yazılışı 2 senelik zaman atlamasının ardından görüldü.
  3. 3,0 3,1 3,2 One Piece Manga ve Anime — Vol. 68 Sayı 673 (sayfa 19) ve Bölüm 599, Doflamingo'nun kimliği Luffy'e Law tarafından açıklandı.
  4. One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 699 (sayfa 10) ve Bölüm 625, Kuzan Smoker'a Doflamingo'nun Dressrosa'nın kralı olduğunu açıklar.
  5. One Piece Manga ve Anime — Vol. 73 Sayı 722723 ve Bölüm 653654, Doflamingo eskiden Dünya Soylu'su olduğunu ancak artık olmadığını açıklar.
  6. One Piece Manga ve Anime — Vol. 67 Sayı 664 (sayfa 9) ve Bölüm 589, Caesar Doflamingo'dan ilk kez "Joker" olarak bahseder.
  7. One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 700 ve Bölüm 629.
  8. 8,0 8,1 SBS One Piece MangaCilt 58, fan sorusu: Shichibukailerin yaşları ve uzunlukları nedir?
  9. Şablon:Qref/contents
  10. One Piece Blue Deep: Characters World (sayfa 117), Donquixote Doflamingo'nun doğum günü açığa çıktı.

Around Wikia's network

Random Wiki