FANDOM

Gol D. Roger
LPirateKingGoldRoger.jpg
İstatistik
Japonca Adı: ゴール・D・ロジャー
Söylenişi: Gōru D. Rojā
Türkçe Adı: Gol D. Roger
Grubu: Roger Korsanları
Statüsü: Kaptan, Korsanlar Kralı
Japon Ses Aktörü: Chikao Ohtsuka
Yaş: Bilinmiyor
Doğum Günü: 31 Aralık
Boy: Bilinmiyor
Ödül: Bilinmiyor

Gol D. Roger diğer bilinen adıyla Gold Roger, Roger Korsanları'nın kaptanı, Korsanlar Kralı ve One Piece hazinesinin sahibiydi. Portgas D. Rouge'un aşığı ve Portgas D. Ace'in öz babasıydı.

Görünümü

Roger uzun boylu, siyah saçlı ve bıyıklı, keskin bakışlı bir adamdır. Yüzünde her zaman gülümseyen bir ifade vardır. Gözünün önünde hep bir gölge olduğu için manganın 506. bölümüne kadar gözleri gösterilmemştir. Diğer yüksek seviye korsanlar gibi uzun kırmızı bir kaptan montu giymektedir.Altında yeşil gömlek ve belinde mavi bir kuşak bulunmaktadır.Ayrıca koyu mavi bir pantolon ve siyah deniz botları giymektedir.

Kişiliği

Korkusuz bir adam olduğu söylenir. İdamında kahkahalarla gülerek herkesi şok etmiştir. Roger'ın kişiliği Luffy'e benzer. Kişiliği aynı zamanda öz oğlu Ace de benzer . İkiside hiçbir dövüşten kaçmaz çünkü kaçtıkları zaman sevdiklerine zarar gelmesinden korkarlar .

Yetenek ve Güçleri

Para, şöhret, güç. Bu dünyadaki her şeyi elde eden adam, Korsan Kral, Gold Roger!

— One Piece'e giriş.

Ölümünden evvel Roger'a, dövüş gücü neredeyse durdurulamaz olduğundan "Korsan Kral" deniyordu. Sadece iki kişi savaşta onunla boy ölçüşebilecek güçteydi: İlerlemiş yaşına rağmen hala muazzam bir güce sahip olan ve onu yakalanmadan önce bir çok defa köşeye kıstıran Koramiral Monkey D. Garp ve Gura Gura no Mi'nin gücünü elinde bulunduran ayrıca Roger'ın ölümünden sonra "Dünyanın En Güçlü Adamı" olarak anılan rakibi Edward "Beyazsakal" Newgate.

Gücünün örneklerinden biri de zamanın en büyük korsan filosunu yöneten ve tek başına bir kaç ülkenin ordularını yenebilen Shiki ile eşit şekilde dövüşebilmesidir. Çok büyük ihtimalle dünyadaki en güçlü adamdı (rakibi Beyazsakal ile birlikte). Gücünün bir başka örneği de aslında sağ kolu olan Silvers Rayleigh'nin çok yaşlı olmasına rağmen Kizaru ile kafa kafaya dövüşebilmesidir.

Roger aynı zamanda Poneglyphler üzerinde yazan karakterleri anlayabiliyor hatta kendi de onları yazabiliyordu. Ancak Poneglyphleri anlamak için çalışmalar yapan Oharalı bilim insanları seviyesinde de değildi. Rayleigh'ye göre Roger, Poneglyphleri "her şeyin sesini duyma" yeteneği sayesinde anlayabiliyordu. Ayrıca Luffy ile birlikte seride Deniz Kralları'nın konuşmasını duyabilen iki karakterden biridir.

Notlar

- Doktor Kureha Gol D. Roger ismini kullanan ilk kişidir.

- Ace'in doğum tarihi olan 1 Ocak'tan yola çıkarak Roger'ın Eylül ya da Ekim ayında idam edilmiş olması kuvvetle muhtemeldir.

- Oda'ya Roger'ın ödülü çok sorulmuştur ama Oda henüz bunu açıklamamıştır.

Also on FANDOM

Random Wiki