FANDOM

Gorosei
Gorosei Anime Infobox.png
İstatistikler
Japonca Adı: 五老星
Latin Harfleriyle Okunuşu: Gorōsei
Resmi Adı: Beş Büyük (Viz), Beş Büyük Yıldız (FUNimation)
İlk Ortaya Çıkış: Chapter 233; Episode 151
İlişkiler: Dünya Hükümeti
İş: Dünya Hükümeti'nin Başı
Lider: Yok(varsa da belli değil)
İkamet: Mariejois
Durum: Aktif

Gorosei, (kelimesi kelimesine çevrildiğinde "Beş Büyük Yıldız") Dünya Hükümeti'nin başında olup dünyayı yöneten kişilerdir.Bu beş adam Denizciler, Shichibukai ve Cipher Pol makamlarına hükmederler. Şimdiye kadar hiçbirinin adı açıklanmamıştır.

Görünüşleri

Gorosei

Görünüşü

Geçmişi

Seiyu/Ses aktörü

Gorosei 5 Portrait.png

Yüzünün sol tarafında bir yara, gri rasta tarz saçının üzerinde bir şapka, elinde bir baston vardır.

İçlerinden en çok gösterilenlerden biridir. Luffy'nin Garp ile olan bağına ve Marineford Savaşı'ndan sonra Karasakal'ın nasıl davrandığından bahsetmiştir.

Keiichi Noda (Japonca), Jerry Russell (İngilizce)

Gorosei 4 Portrait.png

İnce sakallara sahip uzun boylu bir adamdır.

Professor Clover ile Ohara Olayı sırasında konuşmuş, Antik Krallık'ın kayıp isminden bahsedeceği sırada Spandine'ye vur emri vermiştir.[1] Beyazsakal'ın savaşından sonra, Luffy ile Silvers Rayleigh arasındaki bağlantıyı merak etmiş ve Karasakal'ın Beyazsakal'a ait bölgeleri çok iyi bildiğini söylemiştir.

Keiichi Sonobe, Masato Hirano[2]

Gorosei 3 Portrait.png

Kafası kel, kafasının ön kısmında Sovyet liderlerinden Mikhail Gorbachev gibi bir doğum izi bulunmaktadır. Animede sakal da eklenmiştir.

Monkey D. Luffy'nin yeni aranıyor posterini önüne alıp Crocodile'ın yaptığı makamına ihanetten bahsetmiş ve Luffy konusunda bundan sonra gevşek davranamayacaklarından söz etmiştir. Ayrıca Aokiji'nin de rahat davranışlarından dolayı amiral olduğu zamanları izlemesi gerektiğini söylemiştir. Beyazsakal Korsanları'na karşı olan savaş bittiğinde, Jinbei'nin Shichibukai makamından ayrılmasına sitem etmiştir(ırklararası bağın zayıflamasına neden olduğundan) ve daha önce kimsenin yapamadığı 2 şeytan meyvesi yemiş Karasakal'ın Yonko statüsüne diğer korsanlardan daha yakın olduğunu belirtmiştir.

Masato Hirano

Gorosei 2 Portrait.png

En yaşlı görünenidir. Kel ve gözlüklü, üzerinde beyaz gi(dövüş sanatlarıyka uğraşanların giydiği iki parça giysi) bulunan, Mahatma Gandhi'ye benzeyen biridir. Samuray kılıcı taşımaktadır. Beşinin içerisinden siyah elbise giymeyen ve yüzünde sakal veya bıyık olmayan tek kişidir.

Shanks ve Beyazsakal'ın birbirleriyle görüştüklerini rapor eden Denizci askerine cevap verendir. Marineford Savaşı'ndan sonra bir yandan Üç Büyük Güç dengesinin bozulduğundan ve boş Shichibukai koltuklarına kimi oturtacaklarını söylerken bir taraftan da kılıcını silerken görülmüştür. Ayrıca "D." nin dünya için tehlike anlamına geldiğini söylemiştir..

Kenichi Ogata (Japonca), Kent Williams (İngilizce)

Gorosei 1 Portrait.png

Sarı saç ve sakalı olan, göğsünde yara izi bulunan, beşli içerisinde en genç görünenidir..Kıyafetinin önü açıktır ve kravat takmamaktadır.

Üç büyük güç dengesinin neden düşmemesi gerektiğini söyleyen adamdır. Beyazsakal'ın ölümü ve Yeni Çağ'ın başlamasının ardından, Shichibukai pozisyonlarının etkili korsanlarla doldurulması gerektiğini belirtmiştir. Ayrıca Karasakal'ı durdurmanın ancak bir Yonko ya da belki Marco ve kalan Beyazsakal Korsanları ile olabileceğini söylemiştir.

Yasunori Masutani

Bilinen Bilgiler

Uzun ve ince boylu, bıyıklı olan (sağdan ikinci) Profesör Clover ile konuşmuş, arkeolojist Antik Krallık'ın adını tam söyleyeceği sırada Spandine'ye vur emri vermiştir. Clover'ın konuşmasından sonra uğradıkları şokla Karanlık Yüzyıl hakkında en azından temel bilgiye sahip oldukları görülmektedir. Antik Silahlar'ı, birinin yeniden uyandıracağına dair paranoyak bir korku göstermişler, bilgilerin halkın kulağına geçmemesi adına bu konuyla ilgili tüm araştırmaları yasaklamışlar ve Karanlık Yüzyıl hakkında bilgi sahibi olan Ohara'yı yıkmışlardır. [1] Buna rağmen Ohara'ya saldırma konusundaki tereddütleri, onların tamamen kalpsiz olmadıklarını göstermektedir.

Yetenekleri ve Güçleri

Dünya Hükümeti'nin En Yüksek Otoritesi (世界政府最高権力 Sekai Seifu Saikō Kenryoku?) bilinen Gorosei, tüm dünyaya hükmetmekte, organizasyonla ilişkili tüm hükümetleri kontrol etmektedir. 10 Cipher Pol birimi ve Denizciler emirlerine amade durumdadırlar. Filo Amirali'nin verdiği kararları bile veto edebilmektedirler. Tehdit olarak gördükleri herhangi bir adaya Buster Call atağı başlatabilirler ve bu yetkiyi kendilerinden aşağı seviyede olanlara da aktarabilirler. İsterlerse gerekli kurallara göre davranmayan bir Shichibukai'yi bile makamından men edebilirler.

Fakat sadece Dünya Hükümeti'nin halk arasındaki imajını endişe ederler, halkın gözüne iyi gözükmek için çok aşırı şeyler de yapabilirler. Bu çabaları arasında Karanlık Yüzyıl keşiflerinden dolayı yıkılan tüm bir ada ve öldürülen halkı, Gekko Moriah'ın Luffy tarafından yenilgisi ve daha sonra da Gekko Moriah'a suikastte bulunup savaşta öldü olarak gösterme çabaları, Seviye 6 mahkumlarının Impel Down'dan kaçmalarını saklamaları örnek gösterilebilir.

Bazı kararlarının Denizcileri ve Mutlak Adalet anlayışına sahip Sengoku'yu bile kızdırdığı görülmüştür. Fakat istediklerini yapma konusunda serbest oldukları bilinen Dünya Soyluları üzerinde ne kadar bir etkiye sahip oldukları bilinmemektedir.

Ancak, Dünya Hükümeti'nin başı ve Dünya Hükümeti Başkumandanı Kong'dan daha yüksek rütbede olduklarından baya bir güce sahip oldukları söylenebilir.Jinbe'nin Shichibukai olmasıyla birlikte geçmişte hepsi birer köle olan ve Dünya Soyluları tarafından geri istenen Güneş Korsanlarının serbest kalmalarına izin vermişler ve bu kararı Denizciler tereddüt edemeden yerine getirmişlerdir. Fakat bu durum Mjosgard'ın] eski kölelerini toplamaktan alıkoymamıştır.

Politik güçleri bir yana şu an için ne kadar güçlü oldukları bilinmemektedir. Fakat kasları ve yara izleri, içlerinden birinin kılıç tutması geçmişte savaş deneyimlerinin olduğunu ve dövüş kapasitelerinin olduğunu göstermektedir.

Tarih

Geçmiş

Buster Call başlıyor. Tüm gemiler saldırıya başlasın. Arkeoloji adası Ohara'daki herşeyi hedef alın. Ohara bilginlerinin çalışmaları beklentilerimizin ötesine geçti. O bilgiler aktarılabilir. Bu bilgilerin bu adadan başka bir yerde de ortaya çıkmasına izin veremeyiz. Ohara'da yaşayan şeytanları tamamen yok edin. Adalet adına!

Ohara'ya karşı emir verdikleri Buster Call çağrısından bu yana 22 yıl geçmiştir. En azından söylenebilir ki bu 22 yıl içerisinde görünüşleri değişmemiş, içlerinden ayrılan da olmamıştır.

Spandam kendisine yetki verilmesi adına Gorosei'yi kışkırtmış ve Pluton'un planlarını aramak için izin almıştır.

Sea of Survival: Super Rookies Saga

Gök Adası Saga

Shanks ve Beyazsakal arasındaki durumu tartışırken ilk kez görünmüşlerdir. Beyazsakal ve Shanks'i ayrı tutmaya çalışmışlardır.[3] Ayrıca Crocodile'ın Alabasta'da yaptıklarından ve bunun sonucunda da Shichibukai'likten atılması karşısında sıkıntılı bir duruma düşmüşler,

Water 7 Saga

Daha sonra, Aokiji'nin Denizci Karargahı'na gizlice girdiğini ve bu durumdan hayal kırıklığı yaşadıklarını belirtmişlerdir. Enies Lobby baskınından sonra Shanks ve Beyazsakal'ın birbirleriyle görüştüklerini duyduklarında şoka uğramışlardır.

Savaş Zirvesi Saga

Savaştan sonra dünyanın içinde bulunduğu tartışmak için bir araya gelmişlerdir. Dragon ve Garp ile olan bağında etkisiyle Luffy'nin gittikçe büyük bir tehdit haline geldiğini söylemişlerdir. İçlerinden biri güç yapısının neredeyse yıkılmak üzere olduğunu ve boş kalan 3 Shichibukai pozisyonunu nasıl dolduracaklarını sormuştur. Daha sonra da etkili birilerini bulana kadar şimdilik dünyada olan biteni izlemeye karar vermişlerdir.[4]

Ardından Karasakal ve Yeni Dünya üzerindeki davranışlarını tartışmışlar, Beyazsakal'ın bu Süpernova tarafından yenilgiye uğradığını ve bu süpernovanın Yonko pozisyonunu almaya en yakın aday olduğunu belirtmişlerdir. Bu yükselişin sadece başka bir Yonko ya da geride kalan Marco ve Beyazsakal Korsanları tarafından durdurulabileceğine dikkat çekmişlerdir. Son olarak D. nin İradesi üzerinde yorumda bulunarak "D. her zaman tehlikedir" demişler ve artık bu ismin halk arasında çok duyulur hale geldiğini belirtmişlerdir.[4]

Son Deniz: Yeni Dünya Saga

Korsan İttifakı Saga

Donquixote Doflamingo Shichibukai'likten ayrılması ve tahtı bırakması hakkındaki yalan habere Gorosei'nin de katkılarından dolayı Filo Amirali Sakazuki bu konu hakkında konuşacaklarını belirtmiştir.[5]

Sakazuki and Gorosei Meeting.png

Sakazuki ve Gorosei arasındaki toplantı.

Sakazuki daha sonra Gorosei ile bu konu hakkında yüzleşmiş, tartışma çok hararetli geçmiştir. Doflamingo'nun tahttan ayrılışı ve Shichibukai görevini bırakması hakkında yalan haber yapılması yönünde emir verenlerin Gorosei'nin üzerindekiler olduğunu öğrenmiş, tüm dünyanın neden Doflamingo gibi biri için bu yanıltmaya alet olduğunu sorgulamış, böyle bir olayın tekrar olması durumunda filo amirali olarak rezil bir duruma düşeceğini belirtmiştir. Gorosei ise umursamayarak, Denizcilerin sadece Dünya Hükümeti'nin görünen yüzü olduklarını, bu meseleyle Cipher Pol'ün ilgileneceğini söylemiştir.[6]

Sakazuki ise "Kutsal Ejderlerin kuklaları" ifadesini Gorosei'ye yöneltmiş ve onları terslemiştir. Gorosei bu yanıta sert bir karşılık vererek Kuzan'ın Karasakal'a katılması yönünde Sakazuki'yi suçlamışlardır. Sakazuki ise Kuzan'ın hareketleri artık denizci olmadığından dolayı beni ilgilendirmez diyerek karşılık vermiştir. Aniden, bir denizci toplantıyı bölerek Dressrosa'dan haberleri rapor etmiştir. Şok ve hoşnutsuzlukla Doflamingo'nun Luffy tarafından yenildiğini öğrenmişlerdir.[6]

Referanslar

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga ve Anime - Vol. 41 Sayı 395 ve Bölüm 277, Clover Gorosei ile konuşur.
  2. One Piece AnimeBölüm 277, Uzun bıyıklı adam Gorosei'nin konuşan tek üyesidir.
  3. One Piece Manga ve Anime — Vol. 25 Sayı 233 ve Bölüm 151, Gorosei görünür.
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 60 Sayı 594 ve Bölüm 511, Gorosei savaşın sonuçlarını tartışır.
  5. One Piece Manga ve Anime — Vol. 72 Sayı 712 ve Bölüm 642.
  6. 6,0 6,1 One Piece MangaSayı 793.

Site Yönlendirmesi

[g · d · ?]
Dünya Hükümeti
Liderler: Gorosei  •  Kong  •  Reverie
Kurucular: Donquixote Ailesi  •  Nefertari Ailesi
Dünya Soyluları: Roswald  •  Shalulia  •  Charloss  •  Jalmack  •  Mjosgard  •  Saru  •  Donquixote Homing   •  Donquixote Doflamingo   •  Donquixote Rosinante 
İlişkili Gruplar: Denizciler  •  Shichibukai  •  Cipher Pol (0  •  5  •  6  •  7  •  9)  •  Polis  •  Gardiyan Canavarlar  •  Soylular
Önemli Yerler: Adalet Kapıları  •  Mariejois  •  Enies Lobby   •  Impel Down  •  Denizci Karargahı  •  Marineford
Hükümet Çalışanları
Cipher Pol Ajanları: Spandam  •  Funkfreed  •  Rob Lucci  •  Hattori  •  Kaku *  •  Jabra *  •  Blueno *  •  Kumadori *  •  Fukuro *  •  Kalifa *  •  Nero   •  Spandine   •  Laskey   •  Wanze *  •  Jerry *
Enies Lobby Personelleri: Baskerville  •  Adaletin Bekçi Köpekleri  •  Adil Onbir Jüri Üyesi  •  Oimo   •  Kashi   •  Gatherine  •  Jorge
Impel Down Personelleri: Hannyabal  •  Magellan  •  Domino  •  Sadi-chan  •  Saldeath  •  Shiliew   •  Bazuka Birimi  •  Minotaurus  •  Minorhinoceros  •  Minokoala  •  Minozebra  •  Minochihuahua  •  Mavi Goriller  •  Bulmaca Akrepler  •  Mantikorlar  •  Şahmaran  •  Sfenks  •  Kurt Birimi
Diğer Ajanlar: Corgi
Yetenekler
Şeytan Meyvesine Dayalı: Doa Doa no Mi  •  Neko Neko no Mi, Model: Leopar  •  Zo Zo no Mi  •  Inu Inu no Mi, Model: Wolf  •  Ushi Ushi no Mi, Model: Zürafa  •  Awa Awa no Mi  •  Doku Doku no Mi
Dövüş Stiline Dayalı: Rokushiki  •  Ramen Kenpo  •  Hayatın Dönüşü  •  Yontoryu  •  Doriki  •  Haki
Silaha Dayalı: Shikomizue  •  Kessui  •  Nodachi
İlgili Başlıklar
Hikaye Arcları: Loguetown Arc  •  Drum Island Arc  •  Alabasta Arc  •  Jaya Arc  •  Long Ring Long Land Arc  •  Water 7 Arc  •  Enies Lobby Arc  •  Post-Enies Lobby Arc  •  Thriller Bark Arc  •  Sabaody Archipelago Arc  •  Impel Down Arc  •  Post-War Arc  •  Return to Sabaody Arc  •  Fishman Island Arc  •  Punk Hazard Arc  •  Dressrosa Arc
Mini-Seriler: CP9'un Özgürlük Raporu
Diğer: Ödüller  •  Banaro Olayı  •  Marineford Savaşı  •  Adalet

Also on FANDOM

Random Wiki