FANDOM

Kaido
Kaido in the manga
İstatistikler
Japonca Adı: カイドウ
Latin Harfleriyle Okunuşu: Kaidō
Türkçe Adı: Kaido
Çıkışı: Chapter 795[1]
Yakın İlişkileri: Kendi tayfası; Yonko[2]
İşi: Korsan, Kaptan
Lakabı: "Kaido of the Beasts" 百獣のカイドウ (Hyakujū no Kaidō?)[3]
(Viz: Kaido, The King of the Beasts)
Durum: Yaşıyor
Doğum Günü: 1 Mayıs[4]

Yüz Canavar Kaido,[3] Yonkolar[2] içerisinden isminden bahsedilme sırasına göre üçüncü,[5] görünme sırasına göre sonuncu Yonko'dur. Pirate Alliance Saga'daki (Korsan İttifakı Efsanesi) baş düşmanlardan biridir. Trafalgar D. Water Law ve mangaya göre Kaido, en güçlü yaratık olarak bilinmektedir.[6][7]

Kaido'nun adından ilk olarak Gekko Moriah, Luffy'nin gölgesini ele geçirdikten kısa süre sonra bahsetmiştir.[8] Kaido'nun Yonko unvanı ise Hasır Şapkalar'ın Moriah'ı yenmesinden hemen sonra ortaya çıkmıştır. [5]

Görünümü

Kaido inanılmaz uzun ve kaslı bir adamdır. 205 cm (6'9") boyundaki Eustass Kid'den kabaca 3 kat daha uzundur. Çıplak göğüslüdür, sağ karın kısmında çapraz bir yara izi, sol kolunda sürüngen bir hayvan dövmesi, sol kolunun ön bilek kısmında bir kafatası bulunmaktadır. İnce bir kafaya, ince dudaklara ve çengel yapıda bir burna sahiptir. Kaido orta yaşlı biri olarak görünmektedir. Dahası inanılmaz uzun ve rasta yapısına sahip(ince bir yele gibi gözüken) siyah saçları, çok uzun fu-munchu bıyıkları, dikenli keçi sakalı ve başının her iki yanında da uzana birer kıvrık boynuz vardır. Kemer olarak kalın, beyaz shimenawa olarak da bilinen bir ip kullanmaktadır. Her iki kolunda da dikenli bilezikler bulunmaktadır. Belden aşağı kısmı henüz gösterilmemiştir.[1]

Kaido gerek boynuzlarının görünümleri, gerekse uzun bele kadar uzanan saçları ile Oars'a çok çarpıcı benzerlikler göstermektedir. Yine boynuzları, bıyığı ve saçı Avalo Pizarro'ya da benzemektedir.[1]

Kişiliği

Gösterilene göre Kaido acımasız ve kendine güvenen bir savaşçıdır. Ayrıca Beyazsakal'a Portgas D. Ace'i kurtarmaya giderken saldırma girişimi hiçbir fırsatı kaçırmadığını göstermektedir.[9] Görünüşe göre çok büyük bir savaş çıkarma halindedir. Bunun nedenini ise dünyanın artık sıradanlıktan çıkması gerektiğini söyleyerek belirtmiştir. Ölmüyor oluşu nedeniyle intihar etme hobisi haline gelmiştir.

Ayrıca çok acımasız, görüşmelere ve tartışmalara kapalıdır ve bu yüzden kışkırtma ve hafife alma gibi davranışlar hiç de akıllıca değilmiş gibi görünmektedir. Korkusuz ve kendine güvenen biri gibi davranan Shichibukai ve eski Dünya soylusu Donquixote Doflamingo bile Trafalgar D. Water Law'ın Caesar Clown'u kaçırmasından dolayı Kaido ile olan işin tamamlanamayacağından dolayı Kaido'dan korktuğu dramatik bir şekilde gösterilmiştir.[10] Tayfasından birisi ise Kaido'nun SMILE Fabrikası'nın yıkılması haberlerinin Kaido'nun kulağına gittiğinde çok sinirleneceğini belirtmiştir.[11]

Scotch sayborg tarafından korunan ve X Drake tarafından da ziyaret edilmiş olan kış adası'nın Kaido'nun en sevdiği adası olduğunu belirtmiştir. Scotch, kendisi saldırıya uğrarsa Kaido'nun çok sinirleneceğini söylemiştir.[12]

İlişkileri

Tayfa

Kaido'nun tayfasıyla olan ilişkisi bilinmezliğini korunmaktadır. Buna rağmen tüm tayfasının ona saygı gösterdiği bilinmektedir. Scotch saygısını göstermek adına "Kaido-sama" diye hitap etmiştir..

Müttefikleri

X Drake

Zaman atlamasından önce, X Drake Kaido ile görüşmeye çok istekli davranmıştır. İlgisini çekmek adına Kaido'nun en sevdiği kış adasında bir astı olan Scotch'ı bilerek kışkırtmıştır.[12] Görünüşe göre Drake şu anda Kaido'ya çalışmaktadır ve Kaido'nun adamları ile birliktedir.[13]

Donquixote Doflamingo and Caesar Clown

Kaido Donquixote Doflamingo'nun kara borsa müşterisidir.[14] Caesar Clown , Doflamingo'nun SMILE denilen yapay Şeytan Meyvesi üretimini yapması için büyük miktarlarda SAD adı verilen madde üretimini yapar ve teslim eder, bu meyveler Kaido'ya satılır ve Kaido Yapay Zoan Şeytan Meyvesi kullanıcılarından oluşan bir ordu kurar. Ancak, işlerin böyle yürümesine rağmen birbirlerine arkadaşça bir tavır sergilememişlerdir ki bu tutumu Law, Doflamingo'nun Zoan meyvelerinin tedariğini kesmesi durumunda Kaido'nun Doflamingo'yu öldüreceğini belirterek ifade etmiştir. Doflamingo Kaido'ya karşı büyük bir korku gösterdiğini Kaido ile karşılaşmaktansa Amiraller ile karşılaşmayı tercih edeceğini söyleyerek ima etmiştir.[10]

Düşmanlar

Gekko Moriah

Kaido bir zamanlar eski Shichibukai Gekko Moriah ile bir çekişme içerisindeydi. İkisi Yeni Dünya'da savaşmışlardır. Sonunda Kaido kazanarak Moriah'ın tüm tayfasını katletmiştir.[5][15] Bu da Moriah'ın ast algısında bir ters etki yaratarak Kaido'dan intikam almak için ölümsüz bir ordu kurmaya karar vermiştir.

Hasır Şapka ve Kalp Korsanları İttifakı

Sözde Kaido'yu tahtından etmek için Trafalgar D. Water Law, Monkey D. Luffy ile bir ittifak kurmayı planlamış ve gerçekleştirmiştir. Luffy'de bu anlaşmayı kabul etmiş ve tüm dört Yonkou'yu devireceğini söylemiştir.[3] Law'ın Kaido'yu devirme şanslarının %30 olduğunu söylemesine rağmen Luffy tereddüt etmemiştir.[16]

Ancak, sonradan ortaya çıkmıştır ki Law bu ittifakı Kaido'yu tahtından etmek için değil, SMILE fabrikasını Hasır Şapkalara yok ettirerek Doflamingo'yu Kaido'nun hedefi haline getirmek için, tasarlamıştır.[17] Ayrıca Law, Doflamingo'nun ölüp fabrikanın yıkılması halinde Kaido'nun kininin ittifaka döneceğini de belirtmiştir.

Yonko

Edward Newgate

İkiside Yonko olduklarından birbirlerinin müttefiki olma gibi bir durum söz konusu değildir. Normal şartlarda birbirlerini provoke etmemeye çalışmışlardır.Fakat Marineford Savaşı başlamadan önce Kaido Beyazsakal'ı durdurmaya çalışmıştır.[9]

Shanks

İkiside Yonko olduklarından birbirlerinin müttefiki olma gibi bir durum söz konusu değildir. Normal şartlarda birbirlerini provoke etmemeye çalışmışlardır. Fakat Kaido Beyazsakal'ı durdurma girişiminde bulunca Shanks araya girip başka bir Yonkou olan Beyazsakal'ın Ace'i kurtarmaya çalışmasına izin vermek için Kaido ile çarpışmıştır.[9] Karşılaşma esnasında ne olduğu bilinmemekle birlikte Shanks Marineford'a hasar almadan gelmiştir.[18]

Yetenekleri ve Güçleri

Kaido's Artificial Zoan Army.png

Kaido's artificial Zoan-class army.

Yonkolardan biri olarak, dünya üzerindeki en güçlü korsanlardan biridir. Shanks ile çarpışmış ve kolay kolay kimsenin cesaret edemeyeceği bir girişimde bulunarak Beyazsakal'ın canını almaya çalışmıştır.[9] Ayrıca bir keresinde Gekko Moriah ile savaşarak galip gelmiştir. Yonko oluşu da Kaido'nun gücüne işaret etmektedir. Ayrıca Gorosei'nin belirttiğine göre Karasakal'ı durdurabilecek çok az insandan biridir.[19]

Law'a göre Kaido "dünya üzerindeki en güçlü yaratıktır" (この世における最強生物 kono yo ni okeru saikyō seibutsu?)[6]. Bu söylemi Kaido'nun sadece insan olmadığını ima etmektedir. Ayrıca Law Kaido'nun, güçlü bir tayfaya sahip Donquixote Korsanları emri altında olan Doflamingo'yu kolayca öldürebileceğini de düşünmektedir. Gücüne işaret eden başka bir delil ise Law'ın Hasır Şapkalarla ittifakına rağmen bu ittifakın Kaido'yu alt etme şansının %30 olduğunu söylemesidir.[16]

Muhtemelen Kaido'nun gücünün en büyük işareti ölemiyor olmasıdır. 18 kere yakalanmış ve işkence görmüş, 40 kez infaz edilmeye çalışılmıştır. Fakat gizemli bir şekilde Kaido bu girişimlerinin tümünden kurtulmuştur çünkü Kaido üzerinde kullanılan her infaz aleti kırılmıştır. 9 hapishane gemisini tek başına batırmıştır. 7 kere yenilgiye uğramıştır. Tek başına Yonko ve denizcilere kafa tutmuştur. En dikkat çekeni ise 10.000 metre yüksekte gök adasından kendini aşağıya atarak intihar girişiminde bulunmuştur. Yere çakılması esnasında çok büyük bir şok dalgası yaratarak yakındaki gemileri batırmış, yere koca bir delik açmış, tek bir çizik bile almadan ayağa kalkmıştır. Öyle ki bu intihar girişimleri artık onun için hobi haline gelmiştir.[1]

Diğer Yonkolar gibi Kaido da bir çok asta ve korsan ittifakına sahiptir.[12] Doflamingo ve Caesar ile işbirliği içinde olup 500'ün üzerinde Yapay Meyve Kullanıcısı olan bir tayfa kurmuştur.[20][21]

Tarihi

Geçmişi

Kaido yaşamı boyunca 7 kez yenilmiş, 18 kere Denizciler ve Yonko tarafından yakalanmış ve bu da suçlu olarak dolaşmasına neden olmuştur. Kaido ölüm cezasına 40 kere çarptırılmıştır. Fakat hiç bir infaz aleti Kaido üzerinde işe yaramamıştır. Kaido 9 büyük hapis gemisini batırmıştır.[1]

Hayatının bir noktasında Gekko Moriah ile Yeni Dünya'da savaşarak galip gelmiştir.[8][5] Savaşın detayları henüz açıklanmamıştır. Bu savaşın Moriah'ın orjinal tayfasını kaybetmesine neden olduğu ima edilmektedir.[15]

Son 4 yıl içerisinde Shichibukai Donquixote Doflamingo ve zalim bilim adamı Caesar Clown ile iş birliği içerisine girerek yapay Zoan Şeytan Meyvesi kullanıcılarından oluşan bir tayfa kurmuştur.[14]

Marineford Arc

Beyazsakal Ace'in Marineford'daki infazını durdurmak için girişimde bulunduğunda, Kaido Beyazsakal'a saldırmaya çalışmıştır. Fakat Shanks bu girişimin önünü keserek Beyazsakal'a ulaşmasını engellemiştir.[9] Karşılaşmalarının sonucunun ne olduğu bilinmemekle beraber Shanks'in Marineford savaşının sonunda hasar almadan geldiği görülmüştür.[18]

Dressrosa Arc

Astlarının Doflamingo'nun yenilgisini ve SMILE Fabrikası'nın yıkılmasını öğrenmesinden sonra, Kaido'nun bu haberleri duyması halinde öfkeleneceğini belitrmişlerdir. İçlerinden birisi Kaido'ya haberleri vermek için bağırsada Kaido duymamıştır.[11]

Kid Alliance facing Kaido.png

Kaido appearing at the Kid Pirates' hideout

Kaido Ballon Terminal'e gelip Urouge ile karşılaşmış, Urouge daha sonra Kaido'nun intihar girişiminde bulunmaya çalıştığını fark etmiştir ve buna müdahale etmemiştir. Kaido 10.000 metre yükseklikte Gök Adası'ndan Kid Korsanları'nın üssüne atlamıştır. Buna rağmen hiçbir çizik almamış ve Kid, Hawkins ve Apoo ile yüz yüze gelmiştir. Ayağa kalktıktan sonra Doflamingo'nun savaş için hazırlıklara başlaması gerektiğini bağırmış ve dünyadan artık bıktığı için büyük bir savaş çıkaracağını söylemiştir.[1]

Önemli Savaşları

Çeviri ve Dublaj Problemleri

Kaido'nun lakabı, Hyakujū (百獣?) kelimesi kelimesine çevrilirse "Yüz Canavar" anlamına gelmektedir. Ancak Japonca'da "canavarların tüm çeşitleri" gibi bir anlama daha yakındır.

Notlar

Kaido's original sillhoutte
  • Charlotte Linlin'de olduğu gibi Kaido da, Garp'ın Yonkoulardan bahsederken gösterilen silüetinden farklı bir şekilde görünmüştür. Garp anlatırken Kaido, geniş yüzlü, gagaya benzer burunlu ve kötü bir gülümseme ile yansıtılmıştır. Fakat Kaido'nun görünümü Linlin'den çok daha fazla değişime uğramıştır. Linlin ilk belirdiğinde burnu ve kaşları Garp'ın anlattığı zamandakine benzer şekilde görülmüştür.
  • Japon kültüründe, Kaido'nun giydiği shimenawa denilen kemer, bulunduğu bölgenin kendisi için önemli yada kutsal olduğunu belirtirken kullanılır. Buna rağmen şimdiye kadar Kaido'nun neden giydiğine dair henüz bir bilgi verilmemiştir. Büyük bir ihtimalle bu, Japon okuyuculara Kaido'nun gücüne ve nasıl esinlenildiğine dair bir ipucu vermek için yapılmış bir şeydir.

Referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 One Piece MangaSayı 795 (sayfa 16-17), Kaido girişini yapar.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 45 Sayı 432 (sayfa 7) ve Bölüm 316, Kaido'nun Garp'ın konuşmasında bir Yonkou olduğu belirtilir.
  3. 3,0 3,1 3,2 One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 696 (sayfa 19) ve Bölüm 622.
  4. One Piece Blue Deep: Characters World (sayfa 43), Kaido'nun doğum günü ortaya çıkar.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 One Piece Manga ve Anime — Vol. 50 Sayı 483 (sayfa 6) ve Bölüm 375, a bir korsan Kaido'nun Yonkou olduğunu belirtir.
  6. 6,0 6,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 697 (sayfa 2) ve Bölüm 623, Law Kaido'nun dünya üzerindeki "en güçlü yaratık" olduğunu söyler.
  7. One Piece MangaSayı 795 (sayfa 17), Manga Kaido'nun dünya üzerindeki "en güçlü yaratık" olduğunu belirtir.
  8. 8,0 8,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 47 Sayı 456 (sayfa 10) ve Bölüm 350, Moriah, eğer Luffy'nin gölgesi, Kaido ile savaşırken kendinde olsaydı yenilmeyeceğini söyler.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 One Piece Manga ve Anime — Vol. 55 Sayı 533 (sayfa 3) ve Bölüm 434, Kaido'nun Beyazsakal'a saldırmaya çalıştığı bildirildi.
  10. 10,0 10,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 697 (sayfa 17-19) ve Bölüm 623, Law, Kaido'nun öfkesini Doflamingo'ya doğru çevirme şansını elinde tutar.
  11. 11,0 11,1 One Piece MangaSayı 793 (sayfa 17), Kaido Joker'in yenildiği haberini alır.
  12. 12,0 12,1 12,2 One Piece Manga ve Anime — Vol. 61 Sayı 595 (sayfa 4) ve Bölüm 513, X Drake Kaido'nun en sevdiği adaya saldırır.
  13. 14,0 14,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 697698 ve Bölüm 623625, Doflamingo ve Kaido'nun arasındaki iş bağlantısı açıklandı.
  14. 15,0 15,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 49 Sayı 481 (sayfa 8-9) ve Bölüm 373, Moriah Luffy'ye geçmişte neler olduğundan biraz bahseder.
  15. 16,0 16,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 697 (sayfa 2) ve Bölüm 623, Law kazanma şanslarının %30 olduğunu belirtir.
  16. One Piece Manga ve Anime — Vol. 73 Sayı 724 (sayfa 18-19) ve Bölüm 655, Law ittifak kurmadaki gerçek amacını ortaya çıkarır.
  17. 18,0 18,1 One Piece Manga ve Anime — Vol. 59 Sayı 580 (sayfa 2) ve Bölüm 489, Yüksek rütbeli denizciler Shanks'in daha dün Kaido ile savaştığını, Marineford'a bugün nasıl geldiğine dair hayret ederler.
  18. One Piece Manga ve Anime — Vol. 60 Sayı 594 (sayfa 3) ve Bölüm 511, Gorosei mensupları, Kaido'nun Karasakal'ı durdurmak için gerekli potansiyele sahip olduğunu söylerler.
  19. One Piece Manga ve Anime — Vol. 69 Sayı 689 (sayfa 16-17) ve Bölüm 615, Caesar;, Doflamingo, Kaido ve kendi arasındaki anlaşmadan bahseder.
  20. One Piece Manga ve Anime — Vol. 70 Sayı 698 (sayfa 16) ve Bölüm 625, Law Kaido'nun ordusunun büyüklüğünü tahmin etmeye çalışır.

Site Yerleştirmesi

[g · d · ?]
Yonko
Üyeler: Shanks  •  Charlotte Linlin  •  Kaido  •  Marshall D. Teach
Eski Üyeler: Edward Newgate 
Gemiler: Kızıl Kuvvet  •  Moby Dick
Yetenekler
Şeytan Meyvesine Dayalı: Gura Gura no Mi  •  Yami Yami no Mi
Dövüş Stiline Dayalı: Haki
İlgili Başlıklar
Tayfalar: Kızıl Saç Korsanları  •  Beyazsakal Korsanları  •  Big Mom Korsanları  •  Karasakal Korsanları
Yerler: Yeni Dünya (Yukiryu Adası  •  Foodvalten  •  Whole Cake Adası)  •  Balıkadam Adası
Story Arcları: Romance Dawn Arc  •  Jaya Arc  •  Post-Enies Lobby Arc  •  Thriller Bark Arc  •  Marineford Arc  •  Post-War Arc  •  Fishman Island Arc  •  Punk Hazard Arc  •  Dressrosa Arc
Diğer: Marineford Savaşı
[g · d · ?]
Korsan Kaptanları
Dört Mavi
East Blue: Monkey D. Luffy  •  Alvida  •  Buggy  •  Kuro *  •  Krieg  •  Yurikah  •  Bartolomeo
West Blue: Capone Bege
North Blue: Basil Hawkins  •  X Drake  •  Trafalgar D. Water Law
South Blue: Jewelry Bonney  •  Eustass Kid  •  Gyro
Grand Line
Paradise: Macro  •  Masira  •  Shoujou  •  Foxy  •  Goo  •  Urouge  •  Scratchmen Apoo  •  Boa Hancock  •  Caribou  •  Coribou
Yeni Dünya: Lola  •  Jinbe  •  Doma  •  McGuy  •  Decalvan Kardeşler  •  Squard  •  Little Oars Jr.  •  Whitey Bay  •  Elmy  •  Ramba  •  A.O  •  Delacuaji  •  Epoida  •  Bizarre  •  Islewan  •  Karma  •  Blondie  •  Amadob  •  Palms  •  Andre  •  Zodia  •  Hangan  •  Rush  •  Wallem  •  Brocca  •  Choi  •  Ninth  •  Agsilly  •  Julius  •  Kinga  •  Arthur  •  Pavlik  •  Great Michael  •  Baggaley  •  Brew  •  Zucca  •  Kechatch  •  Cands  •  Vitan  •  Reforte  •  Happygun  •  Sleepy  •  Colscon  •  Forliewbs  •  Nosgarl  •  Shiki  •  Cavendish  •  Sai  •  Jack
Yonko: Shanks  •  Marshall D. Teach  •  Kaido  •  Charlotte Linlin
Eski
Emekli: Usopp  •  Jango  •  Zeff  •  Dorry  •  Brogy  •  Wapol  •  Bellamy  •  Montblanc Cricket  •  Kibagaeru  •  Brook  •  Gekko Moriah  •  Jean Bart  •  Portgas D. Ace  •  Brownbeard  •  Chinjao
Tutuklu: Arlong  •  Billy  •  Chesskippa  •  Devil Dias  •  Demaro Black  •  Albion  •  Lip Doughty  •  Hody Jones  •  Vander Decken IX  •  Donquixote Doflamingo
Ölüler: Gol D. Roger  •  Edward Newgate  •  John  •  Yorki  •  Fisher Tiger  •  Vander Decken  •  Diez Barrels
Diğer
Bilinmeyenler: Kuro  •  Puppu  •  Roshio  •  Mikazuki  •  Seamars  •  Bluejam  •  Diez Barrels
Non-Canon: Galley  •  Ganzack  •  Woonan  •  El Drago  •  Gally  •  Joke  •  Bear King  •  Barbarossa  •  Simon  •  Banzai  •  Zenny  •  Wetton  •  Rapanui Pasqua  •  Gasparde  •  Bigalo  •  Willy  •  Bayan  •  Omatsuri  •  Brief  •  Papa  •  Puzzle  •  Largo  •  Schneider  •  Naguri  •  Breed  •  Byrnndi World
[g · d · ?]
Donquixote Korsanları
Tayfa Üyeleri: Donquixote Doflamingo  •  Vergo   •  Trebol  •  Diamante  •  Pica  •  Corazon (Donquixote Rosinante)    •  Sugar  •  Violet (Viola)   •  Jora  •  Lao G  •  Senor Pink  •  Machvise  •  Dellinger  •  Gladius  •  Buffalo  •  Baby 5   •  Monet   •  Trafalgar D. Water Law   •  Kyuin  •  Bellamy   •  Caesar Clown 
İlişkiler: Bellamy Pirates   •  Disco   •  Kaido  •  Ibusu
Gemi(ler): SAD Tankeri
Yetenekler
Şeytan Meyvesine Dayalı: Ito Ito no Mi  •  Yuki Yuki no Mi  •  Buki Buki no Mi  •  Guru Guru no Mi  •  Bane Bane no Mi  •  Giro Giro no Mi  •  Gasu Gasu no Mi  •  Ato Ato no Mi  •  Hobi Hobi no Mi  •  Sui Sui no Mi  •  Hira Hira no Mi  •  Ishi Ishi no Mi  •  Ton Ton no Mi  •  Beta Beta no Mi  •  Pamu Pamu no Mi  •  Nagi Nagi no Mi
Dövüş Stillerine Dayalı: Haki  •  Rokushiki  •  Jio-Ken
İlgili Başlıklar
Hikaye Arcları: Jaya Arc  •  Sabaody Archipelago Arc  •  Marineford Arc  •  Punk Hazard Arc  •  Dressrosa Arc
Yerler: Spider Miles  •  Rakesh  •  Mock Kasabası  •  İnsan Müzayede Evi  •  Punk Hazard  •  Dressrosa (Acacia  •  Corrida Colosseum  •  Sebio  •  Flower Field  •  SMILE Fabrikası)  •  Green Bit  •  Mariejois
Sahiplikler: Mera Mera no Mi  •  Ope Ope no Mi
Diğer: Shichibukai  •  Yonko  •  Kalp Korsanları  •  SAD  •  SMILE  •  Oyuncaklar  •  Donquixote Ailesi
[g · d · ?]
Yeraltı Dünyası
Simsarlar: Donquixote Doflamingo   •  Tamago  •  Pekoms
Alıcılar: Crocodile   •  Franky   •  Dünya Soyluları  •  Kaido  •  Breed 
Orta Dereceden Sağlayıcılar: Duval   •  Disco   •  Caesar Clown  •  Ibusu
Diğer İlişkiler: Silvers Rayleigh   •  Trafalgar D. Water Law   •  Vergo   •  Donquixote Rosinante    •  Charlotte Linlin  •  Jack  •  Eustass Kid  •  Killer  •  Kuzan  •  Bobby Funk  •  Kelly Funk  •  Suleiman
Kaçakçılık
Mallar: Dance Powder  •  Treasure Tree Adam  •  Köleler  •  Smile  •  Silahlar  •  H2S  •  Shinokuni  •  Şeytan Meyveleri  •  Liquor Iron Ore
Yetenekler
Şeytan Meyvesine Dayalı: Suna Suna no Mi  •  Ito Ito no Mi  •  Gasu Gasu no Mi  •  Ope Ope no Mi  •  Jake Jake no Mi  •  Nagi Nagi no Mi
Silaha Dayalı: H2S  •  Shinokuni  •  Sayborg Taktikleri
Dövüş Stiline Dayalı: Haki  •  Rokushiki
İlgili Başlıklar
Story Arcları: Reverse Mountain Arc  •  Whiskey Peak Arc  •  Little Garden Arc  •  Alabasta Arc  •  Water 7 Arc  •  Sabaody Archipelago Arc  •  Fishman Island Arc  •  Punk Hazard Arc  •  Dressrosa Arc
Yerler: Alabasta  •  Sabaody Archipelago (İnsan Müzayede Evi)  •  Punk Hazard  •  Dressrosa (SMILE Fabrikası)
İlişkili Gruplar/Tayfalar: Baroque Works  •  Franky Ailesi  •  Uçan Balık Sürücüleri  •  Dünya Hükümeti  •  Big Mom Korsanları  •  Donquixote Korsanları  •  Üç Büyük Güç (Denizciler  •  Shichibukai  •  Yonko)
[g · d · ?]
Tarih
Arkeologlar: Ohara Şeytanları (Nico Robin  •  Profesör Clover  •  Nico Olvia  •  Rint  •  Zadie  •  Roche  •  Busshiri  •  Hack  •  Gram  •  Hocha)
Yazılı Eserler: Brag Men  •  Liar Noland  •  Rainbow Mist, Ciltler 1-8 arası   •  Gazete
Önemli Figürler
Kaşifler ve Klavuzlar: Montblanc Noland  •  Fisher Tiger  •  Louis Arnote  •  Jew Wall
Korsanlar: Gol D. Roger  •  Kaido  •  Silvers Rayleigh  •  Fisher Tiger  •  Shiki  •  Captain John  •  Edward Newgate  •  Vander Decken  •  Chinjao
Denizciler: Sengoku  •  Monkey D. Garp  •  Vegapunk  •  Kong
Liderler/Kraliyet: Monkey D. Dragon  •  Calgara  •  Tom  •  Oars  •  Shirahoshi  •  Otohime
Çeşitli: Rob Lucci  •  Ryuma  •  Jigoro  •  Joy Boy  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Pantri  •  Kashigami
Karanlık Yüzyıl
Antik Silahlar: Plüton  •  Poseidon  •  Uranüs
Eserler: Poneglyph  •  Shandoria Altın Çan Zili  •  Noah
Yerler: Loguetown  •  Kralların Mezarı  •  Water 7  •  Bilgi Ağacı  •  Ohara  •  Shandora  •  Mariejois  •  Raftel  •  Deniz Ormanlığı  •  Balıkadam Bölgesi
Büyük Savaş: Dünya Hükümeti  •  Antik Krallık  •  Shandia
Diğer: D.'nin İradesi  •  Yeni Çağ  •  Seri Zaman Çizelgesi
[g · d · ?]
Caesar Clown'ın Organizasyonu
Efendi: Caesar Clown
İlişkileri: Donquixote Doflamingo   •  Kaido  •  Vergo   •  Trafalgar Law 
Astlar: Eski Kahverengi Sakal Korsanları   •  Centaur Patrol Unit (Smoothie  •  Fen Bock  •  Chappe  •  Run)  •  Yeti Cool Brothers  •  Ejderha  •  Monet   •  Smiley   •  Kahverengi Sakal 
Kaçırılan Çocuklar: Momonosuke  •  Mocha  •  Sind  •  Doran  •  Ally  •  Uzu  •  Konbu  •  Biyo  •  Ginko
Taşıtlar: Uçan Gaz Balonu
Yetenekler
Şeytan Meyvesine Dayalı: Gasu Gasu no Mi  •  Sara Sara no Mi, Model: Axolotl  •  Yuki Yuki no Mi
İlgili Başlıklar
Story Arc: Punk Hazard Arc
Yerler: Punk Hazard  •  Dressrosa
Maddeler: NHC10  •  KYP  •  H2S  •  Shinokuni  •  SAD
Diğer: Brokers  •  Centaurs  •  Shichibukai  •  Vegapunk

Also on FANDOM

Random Wiki