FANDOM

Monkey D. Garp
Garp1.jpeg
İstatistikler
Japonca Adı: モンキー・D・ガープ中将
Söylenişi: Monkī D. Gāpu
Türkçe Adı: Monkey D. Garp
Grubu: Deniz Kuvvetleri
Statüsü: Deniz Subayı; Koramiral
Lakap: "Yumruk Garp" (ゲンコツのガープ, Genkotsu no Gāpu)
Deniz Kuvvetleri Kahramanı
Japon Ses Aktörü: Hiroshi Naka
Kelle Ödülü:
Şeytan Meyvesi
Japonca Adı: {{{mjad}}}
Anlamı: {{{anlam}}}
Türü: {{{mtipi}}}

Monkey D. Garp Monkey D. Dragon'un babası, Monkey D. Luffy'nin dedesi ve Portgas D. Ace'in üvey dedesidir. Ayrıca 153. Deniz Kuvvetleri Bölüğü'nün komutanıdır, Coby ve Helmeppo'yu da eğitmektedir. Sengoku, Beyazsakal ve Gol D. Roger'ın yakından tanıdığı biridir. Kendisine üç kez amiral rütbesi teklif edilmiş fakat reddetmiştir. Denizcilerin en güçlü adamıdır. Amirallerden çok daha güçlü oldunduğu bilinmektedir.

Görünüm

Garp geniş göğüslü yaşlı bir adamdır. Sakal ve bıyığı vardır,sol gözünde ise bir yara izi bulunmaktadır. Romance Dawn V.2'de yüzünün görünmesi nedeniyle ilk kez tanıtıldığında yüzünde bir köpek maskesi vardı, bu yüzden hayranları onun Luffy'nin dedesi olduğunu anlayamadılar. Yüzü tamamen görüldüğünden beri bir daha maskeyi taktığı görülmedi.

Gençlik yıllarında siyah saçlıydı. −

Kişilik

Garp'ın zekası Luffy'ninkiyle eşit gibi gözükmektedir fakat bazen torunundan daha şapşal olduğu görülmektedir. Çabuk sinirlenen biri olduğu için özür kabul etmemektedir (ve kendisi de özür dileyememektedir).

Ayrıca nesnelere farklı bir biçimde yaklaşan tuhaf bir insandır. Örneğin; duvarı yıkarak binaya girişi ve bunun daha havalı olduğunu söyleşi daha sonra da duvarı onarması gibi. O da torunu gibi et başta olmak üzere yemeklere aşırı düşkündür.

Garp'ta "narcolepsy" hastalığı görülmektedir. Bu Enies Lobby Sonrası Arkı'nda Luffy'e yumruk attığı sırada durup dururken uyumaya başlamasınyla görüldü. O sırada tesadüfen Luffy'de uykuya daldı. Bu durum D. ailesinin ortak bağı gibi gözüküyor

Garp'ın ayrıca haha kısmından önce "Bwa" ya da "Wa" ile başlayan gülüş şekli vardır.

İlişkileri

Deniz Kuvvetleri

Tayfası

Ekibi ve etrafındaki diğer kişiler onun yaptığı şeylere şok olmaktadırlar. Bazen, bazı şeyleri rastgele söylüyor ve etrafında neler olduğunun farkına bir süre sonra varıyor. Astları ünü ve yumrukları yüzünden onadan korkmaktadırlar.

Sengoku

Denizcilerin kahramanından beklendiği gibi Filo Amirali Sengoku dahil tüm denizciler ona saygı göstermektedirler. Ancak şu anda, Garp'ın torunları Monkey D. Luffy ve Portgas D. Ace (üvey) işeldiği suçlar -hele ki Luffy'nin kısa zamanda işlediği suçlar- Sengoku'nun Garp'a karşı olan sabrını taşırmaktadırlar. Diğer taraftan Garp ise Sengoku sinirlendikçe oan gülmekte ve bundan keyif almaktadır. Özellikle Sengoku'yu en çok sinirlendiren şey Garp'ın sonuçları ne olursa olsun ailesini kontrol altında tutmayı reddetmesidir.

Düşmanları

Gol D. Roger

Garp geçmişte büyük Korsanlar Kralı Gol D. Roger'ı birçok kez köşeye sıkıştırmıştır. Birbirleriyle uzun bir geçmişleri vardır. Ancak ölümcül hastalığı ve idam edilecek olması sebebiyle Garp'tan son dileğini yerine getirmesini istemiştir. Doğmamış çocuğuna babasının işlediği suçların cezasını çektirmemek için Garp'ın ona göz kulak olmasını istemiştir.

Sayısız çatışmalar sonucu Garp'ı kendine tayfasından biri gibi, bir dost gibi görmeye başlamıştır.

Diğerleri

Garp'ın karısının ismi bilinmemektedir Grand Line Zamanları'ında boşluğa "?" konulmuştur.Ayrıca adında D. harfini taşıyan kişilerden biri olma ihitmali vardır. Bu seride daha sonra açıklanırsa görülecektir.

Yetenek ve Güçler

Garp yaşlı biri olmasına rağmen fiziksel olarak inanılmaz derecede güçlü bir insandır. Demir gülleleri beyzbol topuymuş gibi hızlı ve top kadar etkili bir biçimde fırlatabilmekte, duvarları yumruğuyla kırabilmekte ve Thousand Sunny'den kat kat büyük dev bir top güllesini zinciriyle birlikte taşıyıp fırlatabilmektedir. Garp korkunç yumruklarıyla herşeyi yok edebilmektedir. Güçlü yumrukları yüzünden lakabı "Yumruk Garp Fist" tır. Tüm bu efsanvi güçlerine ek olarak aşırı güçlü ve dayanıklıdır. Yüzbaşı Morgan balta eliyle Garp'ı kestiğinde hiçbir acı hissetmedi hatta ne olduğunu bile anlamadı, birkaç saniye sonra da iyileşti. Ayrıca tüm Hasır Şapka Korsanları'nı ve Franky'i atlatıp uyuyan Luffy'nin yanına gelerek Süper-İnsan Hızı'nı da göstermiş oldu. Gol D. Roger ile birçok kez dövüştüğü için denizcilerin "kahramanı" olmuştur. Beyazsakal Garp'a saygı gösteriyor gibi görünmekte ve Shanks ile konuşurken ondan bahsetmektedir.

Silahlar

Şimdiye kadar sadece çıplak elleriyle top güllelerini (zincire bağlı dev bir gülle de dahil) fırlattığı görülmüştür. Fırlattığı gülleler bir topun fırlattıklarından daha hızlı olmaktadır. Garp'ın D.'yi taşıyan ve maddi silahlar kullanan birkaç kişden biridir.

Saldırı Listesi

  • Sevgi Yumruğu (愛の拳, Ai no Kobushi (Fist of Love)): Luffy'nin kafasına indirdiği, bir lastik adamın bile canını yakabilen basit fakat güçlü bir yumruktur. Torununa "sevgisini" göstermesini sağlayan gülünç bir tekniktir ve komik etkisi vardır.
  • Demir Yumruk Meteoru (拳・骨・隕石, Gen Kotsu Meteo (Iron Fist Meteor)): Garpdüşman gemisine top güllerleri fırlatmaktadır. Garp Süper-İnsan Gücü'yle bunları bir beyzbol topu gibi atmakta fakat gülleler normal bir toptan fırlatılışından daha fazla zarar vermektedirler.
  • Demir Yumruk Meteor Yağmuru (拳骨流星群, Genkotsu Ryūseigun (Iron Fist Meteor Shower)): Garp düşman gemisine 1000 tane top güllesi fırlatmaktadır. Top gülleri her iki tarafında taşıma bandındadır.

Hikaye

Gold ve garp.jpg

Roger Garp'tan oğlu Ace'i korumasını istiyor.

Geçmişi

Monkey D. Garp son Korsan Kral Gol D. Roger ile dövüşmüş bir Denizci kahramanıdır. Beyazsakal Garp'ın, Gold Roger'ın zamanından beri denizleri iyi bilen birkaç kişiden biri olduğunu düşünmektedir. Görevinin bir parçası da Shakuyaku gibi diğer korsanların da peşinden gitmekti.

Roger idamından önce Garp'tan Ace'e göz kulak olmasını istemiştir ve ailesinin korsan olmasından dolayı onun ceza çekmesini istememiştir.

Luffy'den önce Garp Ace'i güçlü bir denizci olması için eğitmiştir.Onu daha güçlü yapması için vadilere gönderilmiş, yalnız başına ormanlarda bırakılmış ve balonlara bağlanıp gökyüzüne gönderilmiştir. Luffy ve Ace'i arkadaşı Dadan'a bıraktıktan sonra oradan ayrılmıştır.

Garp Ace'i gazetede ilk kez Maça Korsanları'nın kaptanı olarak gördüğünde tepesi atmıştır.

Coby ve Helmeppo'nun Eğitim Kronolojisi

Garp ilk kez Coby'nin mini-serisinde Yüzbaşı Morgan'ın götürülmesinde muhafız olarak görev alan bir Deniz subayı olarak tanıtıldı. Fakat Garp'ın uyumasıyla Morgan Garp'ı balta eliyle yaralayıp Helmeppo'yu rehine olarak alıp küçük bir sandal ile kaçmıştır. Garp hiçbirşey olmamış gibi uyandığında uyku sersemliğiyle topu kırmıştır.

Coby ikisini takip etmek için yalvarmış, Garp da Coby'nin peşlerinden gitmesine izin vermiştir. Çocuklar döndüklerin bunun için kendilerini cezalandırmalarını istemişlerdir. Garp bunun yerine farklı bir yol önermiştir. Garp bu ikisinin beladan başka birşey yaratmayacağını ve onları adam etmenin tek yolunun yanında götürmesi olduğunu söyler. Coby ve Helmeppo'yla birlikte Deniz Kuvvetleri Anakarargâhı'na döner. Coby Helmeppo ile konuştuğu sırada Garp'ın onları dinlediğini farketmeden Luffy'nin kendisinin arkadaşı olduğunu söyler. Garp Coby ve Helmeppo'yu (onları kovmadan önce) bir dövüşle test eder, bu acılı dövüşün ardından kişisel olarak eğitmeye başlar.

Water 7 Kavuşması

Monkey-D.Uykucular.gif

Garp ve Luffy Galley-La Şirketi'nde.

Garp Monkey D. Luffy'nin büyükbabası olduğu hakkındaki gerçek burada açığa çıkmıştır. Geldiğinde Luffy'i uyuken görmüş, Luffy'nin kafasına bir yumruk atmış ve Luffy'nin canını çok yakmıştır. Sanji Luffy'nin bedeninin lastik olduğunu ve böyle bir yumruğun canını yakmasının mümkün olamayacağını söylemiştir. Garp ise "sevginin yumruğunda kurtulmanın bir yolunun olmadığı" şeklinde bir yorum yapmıştır. Ayrıca Dragon'un Luffy'nin babası (aynı zamanda Garp'ın oğlu) ve "dünyanın en çok aranan suçlusu" olarak bilinen bir devrimci olduğunu açıklamıştır.

Water 7'den ayrılırken Luffy'i tutuklamamıştır ve Anakarargâha torunu olduğu için bunu yapamacağını açıklayacaktır (tayfasından biri kaçtığını söylemenin daha iyi olacağını belirtmiştir)

Water 7'deki son günlerinde (Hasır Şapka Korsanları'nın) Garp Sengoku'nun emriyle Luffy ve tayfasının işini bitirmek için geri dönmüştür. Garp Den Den Mushi ile Sengoku'ya Luffy torunu olduğu yakalamayacağını söylemiş bu Sengoku'yu sinirlendirip Luffy'nin yakalanması için Garp'a emir vermiştir. O sırada Water 7'de bulunan Amiral Aokiji'yi de oradan almıştır. Hasır Şapka Korsanları kendilerini birden onları öldürmeyi planlayan Garp'ın saldırısı altında bulmuşlardır (aslında kendi de (Garp) bu şekilde öleceklerine inanmıyor). Onlara yumruklarıyla top gülleleri fırlatmış son olarak da bir zincire bağlı dev bir gülleyle saldırmıştır. Fakat Hasır Şapka Korsanları yeni gemileri Thousand Sunny ile kaçmayı başarmışlardır. Garp ve Aokiji de bu duruma memnun olmuşlardır.

Can Sıkıcı Sengoku

Torununun Thriller Bark'a saldırısından sonra Bartholomew Kuma ve Sengoku ile birlikte Mariejois'te görülmektedir. Luffy'nin Kuma'dan kaçmasına gülmekte ve Sengoku konuştuğu sırada çay ve krakerlerden bahsettiği için Sengoku'yu sinirlendirmektedir.

Silvers Rayleigh'in Shabondy Takım Adaları'nda köle olarak satıldığını öğrendiğinde kendisini kumar borcu için yakalattırdığını düşünmüştür. Denizciler Beyazsakal olayı ve Portgas D. Ace'in idamıyla ilgilendikleri için iki efsane (Beyazsakal ve Rayleigh) ile birden uğraşamayacaklarını bu yüzden onunla kendi ilgileneceğini söylemektedir.

Sengoku'nun öfkesine rağmen Impel Down'a Ace'i kontrol etmeye gitmiştir. Ace Garp'tan onu öldürmesini istemiştir fakar Garp Ace'in ölümünün Beyazsakal'ı durdurmayacağını söylemiştir. Daha sonra aile meselelerinden, Luffy ve Ace'in iyi birer Denizci olacakken bir korsana dönüşmelerinden ve babalarından bahsetmişlerdir.

Garp Anakarargâh'ında Luffy'nin Impel Down'da olay çıkarması hakkında aldığı bilgi onu eğlendirmiş hatta gururlandırmıştır. Fakat Sengoku eğlenmiyor ve denizcilerin kahramanı olmasa onu ailesinin işlediği suçlar yüzünden cezalandıracağını söylüyor. Garp ise sadece gülmüştür ve yaşlı bir adamın ailesinin yaptıklarının kefaretini ödememesi gerektiğini söylemiştir.

Son Olaylar

Ace'in idamından üç saat önce Garp Sengoku ile idam platformuna doğru yürümümştür. Garp'a onlara herşeyi anlatacağını söylemiştir. Garp Sengoku'nun istediği cevabı vermiş ve geri dönmüştür. Sengoku idam platformundan halka seslenmeden önce Tsuru Garp'a bunun kendi hatası olmadığını söylemiş, Garp ise sadece gülmüş ve ona böyle zamanlarda çok duygusal bir kadın olduğunu söylemiştir. Sengoku halka Ace'in gerçekte Gol D. Roger'ın oğlu olduğunu açıkladıktan sonra Garp Roger'ın doğmamış çocuğunu koruması için ona yalvardığını hatırlamıştır.

Büyük Dövüşleri

One Piece Öncesi

Büyükbaba.jpg

Romance Dawn V.2'de genç Luffy ve dedesi

Garp Romance Dawn V.2'de isminden bahsedilmemiştir. Sadece Luffy'nin büyükbabası olarak geçmektedir.Luffy'nin isimsiz büyükbabası daha önce adı geçen fakat Romance Dawn V.2'de eklenen bir karakterdir. Bazı davranış biçimleri seriye Romance Dawn versiyon 2'den geçmiştir. Luffy'nin tuaflıklarına dayanamaz ve çabuk sinirlenirdi. Son versiyondaki gibi Luffy'nin onu takip etmesini istemekteydi, fakat bu kez kendisi de bir kaptan korsandı. Her iki hikayede de dedesinin yolundan gitmeyi reddetmiştir. fakar V.2'de daha sonra korsan olmaya karar vermiştir. Romance Down V.2'de göründüğü için şu anki hikayenin başlarında kafasında bir köpek maskesi taşımıştır. Ayrıca şu anda önceki versiyonundaki ufak tefek halinden daha iri ve kaslı bir yapısı vardır. V.2'deki halinden serideki haline taşıdığı görünüş özelliği sol gözündeki yarasıdır.

Ayrıca Luffy şapkasını dedesinden almış ve yine Shanks'ın değil dedesinin getirdiği Şeytan Meyvesi'ni yemiştir. Oda'ya göre Shanks'ın One Piece serisi için gizli tutulmak istenmesi ve büyük etki etki yaratmak istenmesidir.

Ivır Zıvır

  • Animede, Garp, uyumadan veya ara vermeden 842 donat yediğini söylemişti çünkü dünya rekorunu kırmaya çalışıyordu.
  • Luffy dışında Garp, hikayede ortaya çıkan tek Romance Dawn V.2 karakteridir.
  • Görünüşe göre Garp'ın bir köpek hayvan teması var. Maskesinden ve gemisinden böyle anlaşılmakta.
  • Garp'ın gülüş şeklinde haha kısmından önce "Bwa" ya da "Wa" eklenmektedir. Çoğu karakterin gülüş şeklinden farklı bir gülüş biçimi vardır.
  • Garp'ın çocuk hali, Ace ile bir kan bağı olmamasına rağmen, Luffy ve Ace'e çok benzemektedir.
  • Garp'a olan kininden dolayı Chinjao, Garp'ın kendisine yakın olan birini kaybetme acısını yaşamasını istemekteydi. İroniktir ki Garp zaten Ace'i kaybederek bu acıyı yaşamıştır.

Denizciler
Yüksek Rütbeliler: Sakazuki  • Borsalino  • Isshou  • Ryokugyu  • Sengoku  • Tsuru  • Garp  • John Giant  • Lacroix  • Ronse  • Comil  • Jaguar D. Saul  • Strawberry  • Yamakaji  • Doberman  • Onigumo  • Momonga  • Smoker  • Pudding Pudding
Orta Rütbeliler: Morgan  • Nezumi  • Hina  • T-Bone  • Very Good  • Shuu  • Sharinguru  • Ripper  • Brandnew  • Makko  • Gorilla
Aslar ve Diğerleri: Attachan  • Bellemere  • Bogart  • Coby  • Helmeppo  • Jango  • Fullbody  • Lines  • Makko  • Masshikaku  • Stalker  • Rokkaku  • Shine  • Tashigi  • Ukkari  • Sentoumaru  • Vegapunk  • Dev Bölüğü
Sadece Animedekiler: Billy  • Saga  •Bismarck  • Boo Kong  • Hardy  • Drake  • Gasparde  • Governor  • Gu  • Isoka  • Jessica  • Johnathan  • Dr. Kobato  • Kurono Nezumi  • Marley Kardeşler  • Daddy Masterson  • Longo  • Mekao  • Minchi  • Moor  • Nelson Royale  • Pukau  • Akibi  • Randolph  • Rapanui Pasqua  • Rapanui'nin Babası  • Ryūdō  • Shepherd  • Tajiyo  • Touma  • İsimsiz Filler Denizcileri  • Sıcak Rüzgar Denizcileri
Ulaşım
Gemi(ler): Monkey D. Garp´ın Gemisi  • Smoker'ın Gemisi  • Nelson'ın Gemisi  • Standart Denizci Gemileri  • Stan Malay  • Painpiku  • Pudding Pudding'in Gemisi  • Morgan'ın salı  • Nezumi'nin Gemisi  • Hina'nın Gemisi  • G-2 Çok Gizli Zeki Gemi  • Market Gemi  • Salamander
Taşıtlar: Dumanlı Motorsiklet  • Ao Chari
Yetenekler
Şeytan Meyveleri: Moku Moku no Mi  • Ori Ori no Mi  • Hie Hie no Mi  • Beri Beri no Mi  • Sabi Sabi no Mi  • Shari Shari no Mi  • Pika Pika no Mi  • Whoshu Whoshu no Mi  • Ame Ame no Mi
Dövüş Stilleri: Haki  • Rokushiki
Silahlar: Shigure  • Buster Call  • Pacifista
Bağlantılı Başlıklar
Yer(ler): Deniz Kuvvetleri Anakarargâhı  • Denizci Üssü  • G-2  • G-3  • G-5  • G-8  • 8. Bölük  • 16. Bölük  • 77. Bölük  • 153. Bölük
Rütbeler: Büyük Amiral  • Oramiral  • Koramiral  • Tuğamiral  • Albay  • Gemi Kaptanları (Yarbay)  • Yüzbaşı  • Üsteğmen  • Teğmen  • Asteğmen  • Kıdemli Başçavuş  • Gedikli Subay  • Başçavuş  • Kidemli Üstçavuş  • Üstçavuş  • Kıdemli Çavuş  • Astsubay Çavuş  • Denizci Eri  • Acemi Er  • Ayak İşçisi
Diğer: Adalet  • Ödüller  • Kairoseki

D. İnancı
Monkey Ailesi: Monkey D. Luffy | Monkey D. Dragon | Monkey D. Garp
Gol Ailesi: Gol D. Roger | Portgas D. Ace | Portgas D. Rouge
Diğer Taşıyıcılar: Marshall D. Teach | Jaguar D. Saul
Organizasyonlar: Hasır Şapka Korsanları | Beyazbıyık Korsanları | Devrimciler | Denizciler | Jolly Roger Korsanları | Karasakal Korsanları | Shichibukai
Abilities
Şeytan Meyvesi: Gomu Gomu no Mi | Mera Mera no Mi | Yami Yami no Mi
Dövüş Stili:: Haki
Bağlantılı Başlıklar
Başlık Nico Robin | Portgas

Romance Dawn
Romance Dawn V.1: Luffy | Shanks | Silk | Hilal-Ay Galley
Romance Dawn V.2: Luffy | Luffy'nin Büyükbabası | Ann | Balloon | Spiel the Hexagon
Romance Dawn V.3: Gold Roger | Luffy | Shanks | Ben Beckman | Lucky Roux | Yasopp | Higuma | Makino | Woop Slap
Romance Dawn Hikayesi: Luffy | Robin | Nami | Zoro | Chopper | Sanji | Franky | Usopp | Brook | Silk | Hilal-Ay Galley

Also on FANDOM

Random Wiki