FANDOM

Poneglyphler (歴史の本文 (ポーネグリフ Pōnegurifu)(Kitabeler) Grand Line'daki adalara dağılmış taş bloklardır.

Hakkında

Poneglyph'ler

Poneglyph'ler

Buraya geldim ve dünyanın sonundaki en uzak geçite gittim.

- Korsan Gol D. Roger

Bu blokların içine eskilerin dilinde yazılar kazınmıştır. Bu yazıtlarda iki silahtan bahsedilmektedir: ..

Yazıtları onları yok etmek isteyenlere karşı, Eski'lerin torunları korumaktadır. Yalnızca bu yazıtları okumayı başarabilen biri isteyerek bu geçitleri geçer ve dünyanın sonuna ulaşırsa bu koruma yükünden kurtulabilir. Yazıtların bulunduğu yok edilmesi imkansız olan taşları yapanlar Wano Krallığından Kouzukı aşiretidir. Kouzukı aşireti oymaların nasıl okunacağını sonraki nesillere öğretmemişlerdir.

Poneglyph'leri okumak Dünya Hükümeti'nin yasalarına aykırıdır. Fakat herşeye rağmen Robin Rio Poneglyph'ine ulaşmak istemektedir. Ayrıca Gol D. Roger'ın geçitleri izlemesinin nedeni "herşeyin sesi" ni duyabilmesidir. Roger'ın sağ kolu Silvers Rayleigh konuşmasında Roger'ın Karanlık Çağ'ı ve Poneglyph'lerin gizemini bildiğini söylüyor ve kayıp geçmiş hakkında daha fazla bilgi olduğunu belirtiyor.

Robin'e Poneglyph'leri bulmasının ve sonuçlarını yazmasını söylüyor.

Görünüm ve Çeşitleri

Poneglyph Division-0

Dünyada dağınık üç tür Poneglyph vardır; Tarihsel Rio Poneglifleri [真の歴史の本文 (リオ・ポーネグリフ) , Öğretimsel ve Yol(Rota) Poneglifleri. "Tarihsel Poneglifler" antik dönemin parçalarını ve eski insanlar tarafından yazılan mesajları gösterirken, "Öğretim Poneglifleri", Tarihi Silah Poneglif Planlarının yerleri hakkında talimatlar ve / veya ipuçları içerir. [Gemi Noah, Silah Pluton ve Poseidon] Tarihsel ve Öğretimsel Poneglyplerin rengi koyu mavidir. Poneglyph'in üçüncü ve son türü, diğer Yol ile ayrıntılı konumlandırılmış yerler ile birlikte bir yerin ayrıntılarını veren "Yol(Rota) Poneglifi" dir (kelimenin tam anlamıyla "Tarihin Yol Metni" anlamına gelir) Poneglif, Raftel'i bulmasına izin verir. Bu Ponyglyphs renginde koyu kırmızıdır ve tüm dünyada sadece dört tanesi vardır. Rota kitabelerinden biri Zou adasında biri Kaido'da biri Big Mom'da olduğu bilinmektedir 4.nün nerede olduğu bilinmemektedir.

Bilinen Poneglyph'ler

Arabasta poneglyph

Arabasta Poneglyph'i

Arabasta Poneglyph'i

Arabasta'daki tek Poneglyph Alaburna'daki bir tapınağın altındaki yeraltı geçidinde bulunmaktadır. Serideki ilk Poneglyph'tir.

Poneglyph Pluton'un yerini belirtmektedir. Nico Robin Crocodile'a Poneglyph'in yerine söylemek istemedi ve kitabede yazmayan ülkenin geçmişiyle ilgili bir hikaye uydurdu. Robin Gerçek Hikaye'yi araıyordu, Pluton'u değil. Bulamayınca umudunu da kaybetti. Ancak Luffy onu kurtardı ve tayfaya katılarak aramaya tekrar başladı.

Filler arabasta poneglyph

Filler Arabasta Poneglyph'i

Filler Arabasta Poneglyph'i

Animedeki bir doldurma bölümde Luffy, Zoro ve Chopper çölde kaybolurlar ve yarısı gömülü bir Poneglyph'in bulunduğu bir çukura düşerler. Fakat bu Poneglyph'in ana konuyla alakası yoktur. Sadece animede gösterilmiştir.

Skypiea Poneglyph

Shandora Poneglyph'i

Shandora Poneglyph'i

Nedenlerini kalbine göm, ağzını kapalı tut. Bizler tarihi Büyük Çan Kulesi'ndeki çanı çalarak yazacağız.

-Shandora harabelerine yazılmış kelimeler

Shandora Poneglyph'i Skypiea'dadır. Robin aynı bölgede iki Poneglyph keşfetmiştir. Birinci Poneglyph ikincinin yerini bildirmektedir. İkinci Poneglyph'te ise Kranlık Çağ hakkında bazı bilgiler bulunmaktadır. Robin Skypiea'nın sahte Poneglyph'ini Upper Yard'da harabelerin arasında bulmuştur. Gerçek Poneglyph ise Shandoria Altın Çan Kulesi Çanı'nda bulunmakta ve başka bir karanlık sır olan Poseidon silahının yeri belirtilmektedir. Ayrıca Gol D. Roger bu Poneglytph'i daha önce bulmuştur ve yalnızca Poneglyph'leri okuyabilenlerin anlayabileceği, kayıp geçmişi araştıranları teşvik edici bir mesaj bırakmıştır. Shandialılar'ın ataları Poneglyph'i korumuşlardır fakat zamanla Poneglyp'in varlığı unutulmuştur. Robin yazıtı okuyup onları bilgilendirdikten sonra, asırlardır taşıdıkları yükten kurtarmıştır.

Ohara Poneglyph'i

Ohara'da bulunan bu Poneglyph'te Karanlık Çağ hakkında bilgiler yer almaktadır. Kayıp medeniyetin isminden bahsedilmesine rağmen henüz açıklanmamıştır. Dünya Hükümeti arkeologların çalışmalarını tehlikeli bulmuş ve adayı yok etmek için Buster Call'ı göndermiştir. Fakat saldırı sonrasında Poneglyph'in parçalanıp parçalanmadığı bilinmemektedir. Ancak Prodesör Clover Poneglyph'lerin yokedilemez taşlar olduklarından bahsetmiştir.

Zou Poneglyph'i

2621febc5dfcec4abe0a4196eb0fcc94f3461b46 hq

Zou'da bulunan Poneglyph Raftel'e giden yolu göteren 4 rota kitabesinden biridir. Vizon kabilesi tarafından korunmaktadır yeri sadece Kouzokı aşireti ve Vizon kabilesi tarafından bilinmektedir. Bir fil üzerinde bulunan Zou adasındaki büyük balina yapıtının içindedir. Rengi koyu kırmızıdır.

Bilinmeyen Poneglyph'lerden Bazıları

Poneglyph-1

Nerede olduğu bilinmiyor

Poneglyph-2

Suyun altında bir Poneglyph

Bu Poneglyph'ler Profesör Clover ile Gorousei arasında geçen konuşmalarda Clover'ın Poneglyph'leri anlatması sırasında gösterilmişlerdir. İsimleri veya nerede oldukları bilinmemektedir.

[g · d · ?]
Tarih
Arkeologlar: Ohara Şeytanları (Nico Robin  •  Profesör Clover  •  Nico Olvia  •  Rint  •  Zadie  •  Roche  •  Busshiri  •  Hack  •  Gram  •  Hocha)
Yazılı Eserler: Brag Men  •  Liar Noland  •  Rainbow Mist, Ciltler 1-8 arası   •  Gazete
Önemli Figürler
Kaşifler ve Klavuzlar: Montblanc Noland  •  Fisher Tiger  •  Louis Arnote  •  Jew Wall
Korsanlar: Gol D. Roger  •  Kaido  •  Silvers Rayleigh  •  Fisher Tiger  •  Shiki  •  Captain John  •  Edward Newgate  •  Vander Decken  •  Chinjao
Denizciler: Sengoku  •  Monkey D. Garp  •  Vegapunk  •  Kong
Liderler/Kraliyet: Monkey D. Dragon  •  Calgara  •  Tom  •  Oars  •  Shirahoshi  •  Otohime
Çeşitli: Rob Lucci  •  Ryuma  •  Jigoro  •  Joy Boy  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Pantri  •  Kashigami
Karanlık Yüzyıl
Antik Silahlar: Plüton  •  Poseidon  •  Uranüs
Eserler: Poneglyph  •  Shandoria Altın Çan Zili  •  Noah
Yerler: Loguetown  •  Kralların Mezarı  •  Water 7  •  Bilgi Ağacı  •  Ohara  •  Shandora  •  Mariejois  •  Raftel  •  Deniz Ormanlığı  •  Balıkadam Bölgesi
Büyük Savaş: Dünya Hükümeti  •  Antik Krallık  •  Shandia
Diğer: D.'nin İradesi  •  Yeni Çağ  •  Seri Zaman Çizelgesi