FANDOM

Biblicard

Ace'in Luffy'ye vediği Vivre Card.

Vivre Cardları (ビブルカード Biburukādo), diğer bir deyişle "yaşam kağıdı", Yeni Dünya'da üreetilen özel bir kağıttır. Bir Vivre Card'ı kişinin tırnağının bir kısmı kullanılarak yapılmaktadır. Kesinlikle ateş ve su geçirmez fakat yırtılabilir ve başkalarına ayırıp verileblirler. Yırtık parçası sahibinin olduğu yönü göstermektedir. Ancak Vivre Card kendiliğinden yanmaya başlarsa ve küçülürse bunun anlamı sahibinin yaşamının tükenmekte olduğunu göstermesindendir.

Hasır Şapkaların Aldıkları Vivre Cardlar

  • Portgas D. Ace: Arabasta'da Luffy'nin kardeşini bulması için verilmiş olan ve gösterilen ilk Vivre Card'dır. Ace yakalanıp idam tehlikesi olduğu sıralarda yanmaya başlayıp git gide küçülmüştür.[1][2] Ace'in idamdan kurtarılmasıyla kağıt tamamen eski haline dönmüş fakat Akainu'nun öldürmesiyle kart tamamen yanmıştır.[3]

Çeviriler

  • "Vivre" Fransızca'da "yaşamak" ya da "canlı" anlamlarına gelmektedir.
  • Japonca telaffuzundan dolayı bazı yerlerde "Biblicard" olarak çevrilmiştir.

References

  1. One Piece Manga ve Anime - Cilt 18 Manga Bölüm 159 ve Anime Bölüm 101, Ace LuffyYe kendi Vivre Card'ını veriyor.
  2. One Piece Manga ve Anime - Cilt 50-51 Manga Bölüm 489, Manga Bölüm 501 ve Anime Bölüm 381, Anime Bölüm 395, Ace'în yakalanışı.
  3. One Piece Manga - Manga Bölüm 574, Ace'in Vivre Card'ı ölümünden dolayı hiçbirşey kalmamacasına yanıp kül olmuştur.
  4. One Piece Manga ve Anime - Cilt 50 Manga Bölüm 489 ve Anime Bölüm 381, Lola Nami'ye annesinin Vivre Card'ından verdiği parça.
  5. One Piece Manga ve Anime - Cilt 52 Manga Bölüm 507 ve Anime Bölüm 400, Rayleigh Vivre Card'ından Hasır Şapkalara veriyor.